Eczaneden çıkıp market, benzin istasyonu gibi satış noktalarına yayılan prezervatif pazarının büyüklüğü 4'e katlanıp 45 milyon YTL'ye ulaştı. Prezervatifte marka sayısı ise 47'ye yükseldi.
10 yıl öncesine kadar sadece eczanelerde satılan prezervatifin (kondom) satış kanalları çeşitlenince pazar büyüklüğü de katlandı. Pazarın büyümesinde en büyük katkı devletten geldi. Bilinçlendirme çalışmaları sonucunda, 2005 yılında kullanılan 80 milyon adet prezervatifin 20 milyonunu devlet dağıttı. Ayrıca, market ve benzin istasyonu gibi farklı noktalarda satılmaya başlanan prezervatifin bulunurluk oranı artınca, pazar 45 milyon YTL'lik büyüklüğe ulaştı. 2000'de 11.4 milyon YTL'lik prezervatif pazarının büyüklüğü böylece 4'e katlanmış oldu. Durum
böyle olunca, peşpeşe
pazara giren yatırımcılarla marka sayısı 47'ye ulaştı. Lider markalar ise, 1988 yılında Türkiye'ye gelen Durex, 1991 yılında Eczacıbaşı'nın satmaya başladığı O.K. ve Eros.
33 MİLYON POTANSİYEL ALICI Yüzyıllardan bu yana cinsel enfeksiyonlardan ve gebelikten korunma amaçlı kullanılan prezervatifin satış rakamı 1990'larda yıllık 5-10 milyon adetle sınırlıyken, bu rakam 2000'te 50 milyon adete ulaştı. Günümüzde, prezervatife rağbet televizyon reklamlarının yaygınlaşmasıyla daha da arttı. Artık Türkiye'de yılda 60 milyon adet ticari, 20 milyon adet de devlet tarafından bilgilendirme amacıyla ücretsiz dağıtılan prezervatif kullanılıyor. Okey Ürün Yöneticisi Neslihan İnce, Türkiye'de 15-45 yaş arası 33 milyon potansiyel tüketici olduğunu belirtti. "33 milyon kişinin sadece yüzde 12'si prezervatif kullanıyor, yüzde 27'lik bir kesim hiçbir korunma yöntemine başvurmuyor" diye konuşan İnce, bu veriler ışığında sektörün yıllık büyüme hızının yüzde 13 ila 15 olduğunu dile getirdi.