6 sene önce 200 bin dolara alıcı bulamayan tersaneler artık 7-8 milyon dolardan kapışılıyor.
Avrupa ülkelerine gemi yapan Uzakdoğu tersanelerinde doluluk oranı artınca İstanbul Tuzla'da bulunan tersanler de bundan yararlanarak 2009 yılına kadar şipariş alarak çalışmaya başladı. Tersanelerde bu yoğunlukta iş olması tersane arazilerini de astronomik rakamlara çıkardı.Tuzla'daki doluluk ise bölgede bulunan tersane alanlarının fiyatlarının 10 katına çıkmasına neden oldu. Bundan 6 sene öncesine kadar 200 bin dolara kadar satılan yerler bugün büyüklüğüne ve konumuna göre 7 milyon ile 50 milyon dolar fiyatla değerlendirilmeye başladı. Bölgede
bulunan 35 tersane yaklaşık 20 bin işçi çalışırken, yapılan tanker , konteyner gemileri ve özel şipariş yatlarda kalitesinden söz ettirmeye başladı. Tuzla tersaneler bölgesinde proteksan_Turkuaz, Yıldız, Torgem, Turker, RMK, Sadıkoğlu gibi firmaların aralarında bulunduğu 35 tersane faaliyet gösteriyor ve tersaneler son 30 yılın en yüksek doluluk oranı ile çalışıyor.
ÜRETİM KATLANDI Gemi İnşa Sanayicileri Birliği (GİSBİR) üyelerinin iş potansiyellerini gösteren raporlarda, 2005 yılına ait rakamların önceki yıllara göre büyük artış gösterdiği görülüyor. 2004 yılında toplamda 160 bin dtw'lik 69 gemi teslim edilirken, 2005 yılında bu rakam 367 bin dtw'lik 88 gemiye ulaştı. Bu ise Türk gemi inşa sanayinin 2005 yılı için hedefi olan 2 milyar 250 milyon dolarlık rakamında yakalandığı anlamına geliyor. Bunun 1 milyar 250 milyon doları, yeni gemi ve yat inşadan, kalan 1 milyar dolarlık kısım ise bakım ve onarımdan geldi.