* HAZIR mutfak kavramı ile 1980'lerde tanışan Türkiye'de son yıllarda pek çok firma bu alana kaymaya başladı.
* İSTİKBAL ve Arçelik, bu alanda yatırım yapan Türk şirketlerinin en yenisi. Pazar bir yandan ithal markalarla büyürken, yerlilerin ilgisi de artıyor.
* SADECE 2005'te 1.3 milyon konutun satıldığı, 511 bin yeni daire için de ruhsat alındığı Türkiye, muftak üreticileri için cazibesini artırıyor.
* BATI ülkelerinde mutfak yenileme hızı ortalama 7 yıl. Türkiye'de tam ölçülmemekle birlikte bunun çok üzerinde olduğu biliniyor.
* ANCAK genç nüfus, yeni konut arayışları ve mevcut mutfakların halen çok eski olması, yabancı mutfak üreticilerinin ilgisini artırıyor.
* AYRICA Türkiye'de konut yapımındaki farklılaşma arayışları ve geleneksel aile yapısı nedeniyle mutfakların önem taşıması da pazarın cazibesini artırıyor.