Dünyanınen değerli markaları belirlendi. ABD'li araştırma şirketi Millward Brown'un raporuna göre bu yıl dünyanın en değerli markası ABD'li yazılım devi Microsoft oldu. Toplam 62 milyar dolar marka değeri olan Microsoft'u ikinci sırada 55 milyar dolarlık marka değeriyle GE izledi. Üçüncü sırada ise Coca-Cola yer aldı. Şirketin marka değerinin 41 milyar dolar olduğu belirtiliyor. Millward Brown sıralamayı hazırlamak için 45 ülkede toplam 650 bin tüketiciyle görüştü. 100 şirketlik liste toplam 30 bin markanın arasından seçilerek hazırlandı. Ayrıca şirketlerin finansal durumu ve büyüme potansiyelleri de sıralamada göz önünde bulunduruldu. En değerli markalar sıralamasında bu yılda ABD'li şirketler ağırlıklarını hissettirdi. İlk on içerisinde iki, ilk yirmi içerisinde ise yalnızca beş ABD'li olmayan şirket kendine yer bulabildi. Avrupalı şirketler ise özellikle lüks ürün sınıfında liderliği ellerinde bulunduruyor. Cartier, Chanel ve Porsche gibi markalar lükse olan talebin artmasıyla birlikte marka değerlerini artırdı. Marka değeri şirketlerin performansı, ürün dağıtım becerisi ve sektör içerisindeki pozisyonu sonucunda oluştuğu için büyük önem taşıyor.