2005 yılındaparlayan markalar sıralamasında sabun kategorisinde Hacı Şakir, en fazla parlayan marka oldu. Ardından çay kategorisinde Çaykur ve mayonez kategorisinde Tat en yüksek değişim gösteren ve parlayan markalar olarak öne çıkarken, Dalin, Nokia, Shell, Tylol Hot geçen yıl parlayan markalar arasında yerini aldı. Kategorilere göre lider markaların belirtilme oranlarına bakıldığında, cep telefonu kategorisinde belirtilme oranını her yıl giderek artan Nokia yüzde 75.2 ile öne çıktı. Ardından hazır kahve kategorisinde Nescafe yüzde 65.4 ile ikinci, Coca-Cola ise yüzde 64 ile üçüncü sırada yer aldı. Kategorilerinde lider markalar olmalarına karşın belirtilme düzeyleri en düşük olan kategori ve markalara bakıldığında ise anti romatizmal ilaç kategorisinde Voltaren markası en düşük belirtilme düzeyine sahip lider marka olurken, ardından kedi-köpek maması kategorisinde Whiskas, hazır giyimde Sarar en düşük belirtilme düzeyine sahip lider markalar olarak sıralandı.