ACNielsen'in Marka Araştırması'na göre Arçelik en çok tanınan marka oldu. Arçelik'i tanınırlıkta Ülker ve Adidas izlerken, Hacı Şakir 2005 yılında yıldızı en çok parlayan markalar arasında ilk sıraya oturdu.
Arçelik en çok hatırlanan, akla ilk gelen, en yakın hissedilen markalar kategorisinde ACNielsen'in Marka Araştırması'nı ilk sırada tamamladı. ACNielsen'in 1994 yılından bu yana gerçekleştirdiği "Markalar" araştırmasının 12'ncisinin sonuçları açıklandı. Araştırmaya 2005 yılında eklenen 5 yeni kategori ile sorgulanan kategori sayısı 108'e ulaştı. Tüketicilere hiçbir kategori hatırlatması yapılmaksızın akıllarına ilk gelen markanın hangisi olduğu sorulduğunda, her 4 kişiden biri Arçelik markasını belirtirken, Arçelik ilk hatırlanan marka sorgulamasında 12 yıldır birinciliğini korudu. Ülker de 2003 yılında yerleştiği ikinci sıradaki yerini korurken, Adidas ise ilk hatırlanan marka sıralamasında 3. sırada yerini aldı. İlk hatırlanan marka sorusunda olduğu gibi yine hiçbir ürün, marka ya da kategori hatırlatması olmadan tüketicilere "İlk hatırladığınız firma hangisidir?" sorusu yönetildiğinde, Arçelik'in burada da lider olduğu ve liderliğini 2000 yılından bu yana koruduğu görüldü. Sabancı en fazla hatırlanan ikinci firma olurken, 2002'de oldukça gerisinde yer aldığı Koç'a göre 2004'te elde ettiği ikinciliği sürdürdü. Koç ise üçüncü sırada yer alan firma oldu. Tüketicilere "Kendinize en yakın hissettiğiniz marka hangisidir?" sorusu yöneltildiğinde de Arçelik ilk sırada yer alırken, kendilerini hiçbir markaya yakın hissetmediğini belirtenlerin oranı 2004'te yüzde 35'ler düzeyinde iken 2005'de yüzde 12'ye geriledi. Ülker, Arçelik'in ardından en yakın hissedilen ikinci marka olurken, Adidas, Nike, Bosch ilk sıralarda yer aldı.