Türk deri sanayi, ihracatına ivme kazandırmak için büyük ve dinamik ABD pazarını kendine hedef seçti..
Dünyanın en büyük deri ve deri mamulleri ithalatçısı olan ABD'ye daha çok mal satmayı amaçlayan Türk dericileri, bu yıl ABD pazarında ve özellikle New York eyaletinde tanıtım çalışması yapacak, ayrıca büyük bir deri fuarı düzenleyecek.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili Mehmet Büyükekşi, yaptığı açıklamada, son 2 yıldır deri ve deri mamulleri ihracatının artış oranının düştüğüne işaret ederek, bunun başlıca sebebinin kur politikası ve sektördeki küçük firmaların verimliliklerini artırmaması olduğunu belirtti.
Enerji
ve işçilik üzerindeki yüklerin emek yoğun deri sektörünü olumsuz etkilediğini, özellikle Uzakdoğu'ya karşı uluslararası rekabet edemediklerini anlatan Büyükekşi, hükümetin KDV oranını yüzde 8'e düşürmesinin iç piyasa için olumlu gözüktüğünü, haksız rekabeti ortadan kaldırma ve kayıt dışını önlemede önemli olduğunu söyledi. Büyükekşi, KDV indiriminin ihracat açısından finansman maliyetinde iyileşme sağlayacağını kaydetti.
ABD'DE 2,5 MİLYON DOLARLIK TANITIM ATAĞI
Türk derisini iç ve dış pazarlarda tanıtmak, pazar ve ihracat potansiyelini artırmak, marka çalışması yapmak için oluşturulan Deri Tanıtım Grubu'nun Eşbaşkan Yardımcısı olduğunu hatırlatan Mehmet Büyükekşi, üç aşamalı olarak faaliyetlerinin devam ettiğini ifade etti.
İstanbul ve Antalya'da havaalanlarının dış hatlar terminaline reklam verdiklerini, siyaset, iş ve sanat dünyasından ünlülerin katıldığı ''Derimizle Gurur Duyuyoruz'' kampanyası başlattıklarını anlatan Büyükekşi, tanıtım faaliyetlerini yurtdışında devam ettirmek istediklerini söyledi.
Büyükekşi, ''Hedef pazar olarak ABD, eyalet olarak da New York'u aldık. Önümüzdeki aylarda tanıtım çalışması başlayacak. Daha çok ithalatçıların takip ettiği dergilere ilan vermeyi planlıyoruz. New York'da yılda 2 kez fuar yapmayı düşünüyoruz. Bu yıl Eylül'den sonra bir fuar düzenleyeceğiz'' dedi.
Büyükekşi, Deri Tanıtım Grubu'nun 4 milyon dolar bütçesinin, 2-2,5milyon dolarlık bölümünün ABD'de tanıtım için kullanılacağını bildirdi. Mehmet Büyükekşi, Türkiye'de deri sektörüne yönelik bütün bilgilerin yer aldığı Deri Bilgi Bankası'nın Nisan'da hizmete gireceğini açıkladı.
İKİNCİ HEDEF PAZAR JAPONYA
Türkiye'nin deri ve deri mamulleri ihracatının ancak yüzde 5'ini ABD'ye yaptığını belirten Büyükekşi, şöyle konuştu: ''ABD'ye ihracatımız 50 milyon dolar. Halbuki ABD, dünyada en çok deri ve deri mamulleri ithal eden ülke. O yüzden 50 milyon dolar komik bir rakam. Gereken tanıtımı yaparsak, büyüme potansiyelini yakalarız.
ABD'ye ihracatımız başlangıç olarak en az 100-200 milyon dolara çıkar.Bunu, 2007 yılında yakalarız.'' Büyükekşi, deri sektörünün ikinci hedef pazarlarının Japonya olduğunu ifade ederken, ''Japonya'da gelir düzeyi yüksek. Katma değeri yüksek ürünler satmak kolay. Şu anda burada 4-5 milyon dolar gibi küçük payımız var'' dedi.
Markalaşmaya önem verdiklerini, markalaşarak ABD ve Japonya pazarına daha kolay gireceklerini vurgulayan Büyükekşi, Türk deri ve deri mamullerinin dünya ticaretinde aldığı yüzde 1,2 payı yüzde 5'e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Mehmet Büyükekşi, 2006 yılında yüzde 5-6 büyümeyle 1 milyar 70 milyon dolar ihracat hedeflediklerini sözlerine ekledi.