Dünyanın önde gelen mobilya satış mağazaları zinciri IKEA, İstanbul'un ardından Türkiye'de ikinci mağazasını 6 Nisan'da İzmir'de açacak. Bu arada firma, tüketicilere ulaşmada birincil pazarlama aracı olarak kullandığı ve binlerce ürünün fiyatları ile birlikte yer aldığıkatalogları, açılıştan bir ay önce evlere ücretsiz olarak dağıtacak.İzmir'de dağıtılacak ''IKEA 2006 Kataloğu'', IKEA Türkiye Genel Müdürü Mikael Bartroff tarafından düzenlenen basın toplantısıyla tanıtıldı.
Bartroff, ürün kataloğunun IKEA için tüm dünyada en önemli pazarlama
aracı olduğunu ve IKEA konseptinin önemli parçalarından biriolduğunu, binlerce ürünün yer aldığı kataloğun öncelikle herkese evinin dekorasyonu için ilham verdiğini ifade etti.
Katalog unsurunun, IKEA'nın başlangıçta katalogdan sipariş üzerinekurulmuş bir firma olması nedeniyle mağazadan bile önce geldiğini anlatan Bartroff, IKEA katalogunun bugün için 33 ülkede 25 farklı dilde 160 milyon eve ulaştığını bildirdi.
Bartroff, kataloğa verdikleri önem nedeniyle, İzmir'de de 280 sayfada 2 bin 600 ürünün yer aldığı IKEA 2006 Kataloğu'nun, mağaza açılışından önce evlere kapıdan teslim yoluyla ücretsiz olarak dağıtılacağını kaydetti. Katalog dağıtımına 7 Mart'ta başlanacağını ve 800 bin eve ulaştırılacağını belirten Bartroff, böylece tüketicilere IKEA hakkındafikir vermeyi ve onları ev dekorasyonu hakkında sağlanacak ilhamla mağaza açılışı öncesi alışverişe hazırlamayı amaçladıklarını söyledi.
FİYAT AVANTAJI
Bartroff, IKEA'nın en büyük özelliğinin tüketicilere ev dekorasyonu konusunda çok önemli fiyat avantajı sağlaması olduğunu belirterek, bunu müşterilerle yaptığı işbirliği ile gerçekleştirdiğinidile getirdi. IKEA'da ürünlerin, kolay taşınabilir, az yer kaplayan koliler halinde satışa sunulduğunu ve ürünlerin montajının da başkasının emeğine ihtiyaç duymadan kolaylıkla müşteriler tarafından evlerinde gerçekleştirilebildiğini anlatan Bartroff, bunun da satış fiyatlarını büyük ölçüde düşürdüğünü belirti.
IKEA'NIN PAZARA ETKİSİ
Basın toplantısında gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Bartroff, İzmir mağazasının dünyada 227. IKEA mağazası olduğunu ve 40 milyon dolarlık bir yatırımla gerçekleştirildiğini bildirdi.
Bartroff, IKEA'nın pazara göre çok büyük fiyat avantajı sağlamasının yerel sektöre yapacağı etkiye ilişkin yöneltilen soru üzerine, şöyle konuştu:
''IKEA mağazasının açılmasıyla birlikte pazarın bundan olumsuz yönde değil, olumlu olarak etkileneceğine büyüyeceğine inanıyoruz. Çünkü, bizimle birlikte tüketicinin ev dekorasyonu konusuna ilgisi artacaktır. Mobilya üreticileri de düşük fiyat ve kalite noktasında kendilerini geliştireceklerdir.''
Bartroff, firma olarak fiyat avantajı açısından her zaman yerel üretimi geliştirmeyi amaçladıklarını da ifade etti, bugün IKEA'da satılan 6 bin 500 ürünün 300'ünün Türkiye'de üretildiğini, bunu mümkünolduğunca artırmak istediklerini kaydetti."