İhlas Sigorta Genel Müdürü Ayhan Apak, 2005'te sektörün en büyük handikabının yasasızlık olduğunu söyledi. "Demek ki sektör olarak üvey evladız" diyen Ayhan Apak, "AB sürecinde yasasız bir sigorta sektörü hoş karşılanmaz. 2006'nın ya başında ya da sonunda ama mutlaka sektörün bir yasaya kavuşmasını bekliyoruz" şeklinde konuştu. Değerlendirmesine DASK'la devam eden Ayhan Apak, şirketlerin DASK primlerini kendi nam ve hesaplarına yazabilmeleri ve komisyon oranının yükseltilmesi gerektiğinin altını çizdi. Ayhan Apak, "Düşük komisyonlarla şirketlerin genel giderlerini karşılayamıyor. Acenteler de çok düşük prim ve komisyonlarla çalışmak istemiyorlar. Bu sebeplerden dolayı DASK poliçe satışı ağır gitdiyor" dedi. Apak ayrıca, mortgage sisteminin 2006'da DASK'ın önünü açacak bir unsur olacağını da vurguladı.
EKSPRES EKSPER SERVİSİ İhlas Sigorta Genel Müdürü Ayhan Apak, 2006'da polislerin hasar mahalline gitmeleri yerine, sigorta şirketlerinin eksperler aracılığıyla bu hizmeti göreceğini ve bu uygulamayı İhlas Sigorta'nın yasa çıkmadan önce İstanbul ve Bursa'da gerçekleştirdiğini bildirdi. Sektörde ilk defa 'Ekspres Eksper Servisi' kurduklarını ve yedi gün yirmi dört saat hizmet verdiklerini ifade eden Apak, "Ayrıca, World, Bonus ve Maximum Kartla anlaşıp acentemizin müşterinin kart bilgilerini girerek sekiz taksit yapmasını sağladık. Bu uygulama da sektörde bir ilktir" dedi.