|
|
TÜSİAD, Avrupalı gazetecileri sıraya koydu!
Ümit Boyner, yönetim kurulunda görev aldığı TÜSİAD'ta Yurtdışı Tanıtım Komisyonu Başkanlığını yürütmeye başladığı günden bu yana, Avrupa ülkeleri arasında mekik dokuyor. Başta en sorunlu ülkelerden biri olan Fransa ve Almanya olmak üzere, Avrupa ülkelerinde kamuoyunu Türkiye konusunda bilinçlendirmek için lobi çalışmaları yürütüyor. Tanıtım çalışmalarının durmaması, bilakis 2006 yılında daha da hızlanması, medeniyetler çatışmasının gündemin ilk sırasına oturduğu şu günlerde büyük önem taşıyor. Peki Boyner ve ekibi neler yapıyor?
DHL'den bağış Dün aldığım bilgilere göre, öncelikle TÜSİAD'a bu konuda önemli bir destek bağış DHL'den gelmiş. Türkiye'den Avrupa'ya günde 5 bin paket gidiyormuş. İşte şimdi bu paketlerin üzerine DHL, TÜSİAD'ın belirleyeceği Türkiye'yi, Türk insanını tanıtan mesajlar konmasına izin vermiş. Ümit Boyner, "Gazete ya da dergiye reklam vermek Avrupa'da iyi olmuyor. Ama DHL'in bu projesi böyle değil. Dolayısıyla daha etkili olacak" diyor. Avrupa kamuoyunun Türkiye bakışını net hale getirmek için reklam kullanıldığında ters teptiğine inananlardan Ümit Boyner de. O nedenle Avrupa'daki gazetelerin genel yayın yönetmeni, yazar ve yöneticileriyle bir araya gelmeye onları Türkiye'ye davet etmeye geçen yıl başlamışlardı. "Medya gezileri çok işe yaradı" diyor Ümit Boyner. Fransa'nın Le Figaro gibi önemli yayın organları, TÜSİAD'ın girişimleriyle Türkiye hakkında yayın yapmaya istekli olmaya başlamışlar. Şimdiden Almanya ve Fransa'da pek çok dergi ve gazete yöneticisi Türkiye'ye gelip, iş dünyası ve kültür odaklı görüşmeler yapmış. "Biz bir anlamda bu girişimlere koordinatörlük ediyoruz" diyor Boyner. Derneğin Ekim ayına kadar ayda iki tane Türkiye'ye düzenlediği basın gezileri olacakmış. Türkiye'de en azından birilerinin rehavete kapılmayarak, AB üyeliği için çalışmayı bırakmaması ümid verici. Ne dersiniz?
|