Kocaeli ve Adapazarı'nda bulunan otomotiv fabrikalarına hava yastığı (airbag) taşıyan TIR'lar köprüden itfaiye eşliğinde geçiş yapabiliyor.
Çarpışma sırasında otomobil içindekilerin hayatını kurtaran en önemli güvenlik aksesuvarlarının başında gelen hava yastığı, otomobilin dışına çıkınca 'bomba' muamelesi gürüyor. Mevcut yönetmeliklere göre hava yastıkları (airbag), otomobillere monte edilmeden önce patlayıcı ve yanıcı madde olarak kabul ediliyor. Hava yastıklarının patlayıcı ve yanıcı madde olarak muamele görmesi, otomotiv üreticilerinin sorun yaşamasına neden oluyor.
İTFAİYE ESKORTU İLE GEÇİŞ Yurtdışından ithal edilip, otomotiv fabrikaları için hava yastığı taşıyan TIR'lar Fatih Sultan Mehmet Köprü'sünden geçerken, patlayıcı ve yanıcı madde taşıyan araçlarla aynı geçiş yönetmeliklerine tabi tutuluyor. Yani, bütün patlayıcı ve yanıcı madde taşıyan araçlar bir araya toplanıyor. Önde ve arkada itfaiye araçlarının eskortuyla konvoy halinde topluca köprüden geçiş sağlanıyor. Ancak, köprüden geçiş günde bir defa o da sabah erken saatlerde olmak üzere sınırlandırılıyor. Bu durum, siparişlerini yetiştirebilmek için iki vardiya çalışan üreticilerin, zamanında ve yeterli sayıda hava yastığı tedarik etmekte zorlanmalarına yol açıyor. Üretimin aksamaması için, fabrikalar stoklu çalışmak durumunda kalıyorlar.
KÖPRÜDEN GEÇEN OTOLAR Otomotiv üreticileri, hava yastığının patlayıcı muamele görmesine tepki gösteriyorlar. "Köprüden günde onbinlerce araç geçiyor. Eğer hava yastıkları bomba gibi görülüyorsa, köprüden geçen otomobiller için de önlem alınsın" diyen üreticiler, küçük de olsa bu tarz sorunların da otomotiv sektörünün önünü tıkadığını söylüyorlar. 2005 yılında toplam 914 bin adet taşıt aracı üretildi. 320 bin adeti otomobil, 233 bin adeti ticari olmak üzere toplam 553 bin adet taşıt aracı ihraç edildi.