|
|
|
|
|
|
Hayat boyu karizmatik durup bununla para kazanmak istemiyorum
* Siz sinemaya bayağı sardınız. Ardı ardına filmlerde oynuyorsunuz, senaryo yazıyorsunuz, şimdi de yönetmenlik çıktı... 'Her şeyi deneyeyim' açgözlülüğü mü bu? DENİZ: Asla değil! İşin açıkçası bu meslekler birbirinden ne kadar kopuk gibi görünse de; aslında birbirine yakın, iç içe olan işler. Onun için oyunculuk yaparken yönetmenliği düşünmem ya da şarkıcılık yaparken oyunculuğu düşünmem çok normal. Yaklaşık 10-12 yıldır setlerdeyim. Yaklaşık 5 senedir her yaz tatili bir filmde oynuyorum. Şu an devam eden dizimizin 65 bölümdür öyküsünü yazıyorum, karakter yaratıyorum. 'Neredesin Firuze' filminin öyküsünü ve karakterlerini oluşturdum. Yani bütün bunları yaparken yönetmenliği düşünmem asla absürd ya da saçma olamaz. Bütün bunların sonunda yönetmenlik benim için 'işi oraya taşımalıyım' dememe neden oldu.
* Becerebileceğinize inanıyor musunuz? Bunu söyleyemem, bu iddialı olur. Ama şöyle söyleyebilirim; kendi yazdığım hikayelerimle ilgili kendime güvenim tam. Ama bana başkasının yazdığı bir senaryoyu getirirseniz ve bunu çek derseniz, orada iddialı bir şey söyleyemem.
* Özcan Deniz'in sinemada başarılı olacağı beklenmiyordu, herkes eleştirdi. Ama Özcan Deniz kendini sinema dünyasına kabul ettirdi. Bu şans mı, doğru projelerin kokusunu alma beceresi mi? Şöyle bir örnek vereyim: 54 bölümlük Asmalı Konak dizisinde karizmatik, ulaşılmaz, herkese nasip olmayan bir erkeği, Seymen Ağa'yı oynadım. Başka biri olsa; hemen üç ay sonra 'Neredesin Firuze'de şapşal, komik, karizmadan yoksun bir adamı oynamazdı. Çünkü oynarsa zarar görürdü, uzun süreli parasal kayba uğrayabilirdi. Ama bunu göze aldım ve birşey anlatmak istedim: Ben bu işi ciddiye alıyorum, benim derdim karizmatik durup bunun üzerinden hayat boyu para kazanmak değil. Ben oyunculuk yapmak istiyorum, benim bununla ilgili ciddi planlarım, çalışmalarım var.
* 'İyi iş'in kokusunu almak içgüdüsel mi? Bir senaryo okuduğunuzda onu perdede görebiliyorsanız, kendinizi perdede izleyebiliyorsanız o an, o iyi bir senaryodur. Neden oyunculuğa bu kadar hevesli olduğumu da söyleyeyim: Şarkıcılıkta sürekli öndesiniz, sürekli kendinizi göstermek zorundasınız. Çünkü pop starlık kriterleri budur. Ama oyuncunun daha geride durması gerekir, oynadığı karakterleri daha inandırıcı kılabilmek için... Özel hayatınızı geride tuttuğunuz kadar değerlisiniz. Ben galiba önde durmaktan yoruldum.
|
|
|
|
|
|
|
|
|