|
|
|
|
|
|
Filmlere izleyici çekmek onun işi
İyi bir grafik tasarımla kötü bir film bile çok iyi gişe yapabiliyor. Ömer Avarkan'ın görevi de tam bu noktada başlıyor: Merak uyandırıp, kişileri sinemalara çekmek!.
Film endüstrisinin başkenti Los Angeles'ta dünyanın beklediği en önemli filmleri önce Ömer Avarkan izliyor. Çünkü o seyirciyi 'filme çeken' grafik fragmanlarının tasarımlarını ve animasyonlarını yapıyor. Ömer Avarkan'ı sinema dünyasına iten şey çocukluğuna kadar uzanıyor. Küçükken izlediği filmlerin tasarımlarından etkilenen ilgi; kendini film endüstrisinin en yoğun olduğu Los Angeles'ta bulmasına neden oluyor.
SEKTÖRE HIZLI GİRDİ Türkiye'den ABD'ye üniversite eğitimi için giden Ömer Avarkan, önce uçak mühendisliği daha sonra da işletme bölümlerini denedi. Ancak bu iki bölümde de mutlu olamayacağını anlayınca; uzun zamandır hayalini kurduğu görsel sanatlar bölümüne geçti. Virginia Commonwealth Üniversitesi'nde iletişim sanatları ve tasarım bölümünü başarıyla bitirdikten sonra film dünyasına hızlı bir giriş yaptı. Şu anda yaptığı fragman ve animasyonlarla dünyanın en ünlü yönetmenlerinin filmlerini daha iyi satmasını sağlıyor.
FRAGMAN ÖNEMLİ Birçok önemli projede çalışma şansı yakalayan Avarkan'ın içinde olduğu çalışmalardan bazıları; Peter Jackson'ın yönettiği 'Yüzüklerin Efendisi', King Kong ile Spider Man ve M. Knight Shyamalan'nın yönettiği 'The Village' filmleri. Ömer Avarkan'a göre yapılan bu çalışmalar sayesinde çekilen film kötü bile olsa, iyi bir fragman veya iyi bir grafik tasarım ile çok iyi satabiliyor. O'nun görevi de; o film hakkında merak uyandırıp, insanları sinemalara çekmek. Yani filmi bir ürün olarak algılayıp onu en iyi şekilde pazarlamak. Bunu yaparken de bazı zamanlar eğer efektif olacağına inanırsa filmde olmayan bir çekimi bile yönetmenden isteyebiliyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|