|
|
|
|
|
|
Bir bavulla gitti kendine yer etti
Hollywood'un önde gelen reklam şirketlerinden Petrol Advertising'de tasarımcılık yapan 27 yaşındaki Ali Doğramacı: Bu piyasada başarmak için çok çalışmak gerek.
Sinemanın kalbinin attığı Hollywood'da, film sektörü kadar, reklamcılık da büyük önem taşıyor. Bu nedenle Hollywood'da çalışmak, gerek Türkiye'den gerekse diğer ülkelerden pek çok reklamcının hayalini süslüyor. Dört yıl önce reklamcılık üzerine yüksek lisans yapmak için sadece bir bavulla ABD'nin yolunu tutan Ali Doğramacı'nın da hedefi aynıydı. Doğramacı bugün 27 yaşında ve Hollywood'un önde gelen reklam şirketlerinden Petrol Advertising'de tasarımcı olarak çalışıyor.
PROJESİ SERGİLENDİ Genç yaşına rağmen Hollywood'da pek çok çalışmaya imza atan Doğramacı, yarışmalardaki başarısı ile de adından söz ettirmeyi başarıyor. Hollywood'un 'Poster Oscarları' olarak nitelendirilen Key Art Awards'ta, 'A Beautiful Mind' çalışmasıyla öğrenci kategorisinde finale kalmayı başaran Doğramacı, 2004 yılında ise dünyanın en büyük bilgisayar oyunları fuarına, Hollywood'un sayılı illustratörlerinden Clarence Lansang ile birlikte Driver isimli çalışması ile katıldı. Bu çalışma geçtiğimiz yıl yapılan en iyi 12 projeden biri seçildi ve 'Into the Pixel' sergisinde yer aldı.
'ÇEVRE ÇOK ÖNEMLİ' "Nerede olursa olsun reklam sektöründe kariyer yapmak istiyorsanız uzun saatler çalışmayı göze almanız lazım" diyen Doğramacı şöyle devam ediyor: "Çevre çok önemli. Kapıdan içeri adım atmanız kolaylaşır. Gerisi insanın kişisel bilgi ve becerilerine, hırsına kalıyor. Hollywood, belki dışarıdan öyle görünmese de, oldukça küçük bir sektör."
Dilek SANCILI - HABER MERKEZİ
|
|
|
|
|
|
|
|
|