|
|
|
|
|
|
Önce hayat sonra iş!
'Y kuşağı' hayata yeni bir bakış açısıyla geliyor! Çocukluk yıllarında 'hiperaktif' bir kuşaktılar. Şimdi büyüdüler ama çalışmak için hiç aceleleri yok! Kendilerinden önceki kuşağın aksine, işin hayatlarının odak noktası haline gelmesini istemiyorlar. Harçlıklarını ailelerinden alıyorlar, büyümek istemiyorlar, çocuksu zevklere sahipler. Ancak, bu zevkler için büyük paralar harcamaya hazırlar. Yalnız yaşamayı ise istemiyorlar.
HEVESLİ DEĞİLLER... Türkiye'de büyük şehirlerde yaşayan 12-22 yaş grubu üzerinde yapılan araştırmalar 'bu kuşağa hazır olun' mesajını veriyor. Araştırmacıların 'Yeni Kuşak'ın kısaltması olan 'Y Kuşak' ya da 'Milenyum Kuşağı' adını verdikleri gençler; Türkiye nüfusunun yüzde 22'sini oluşturuyor. Okul biter bitmez iş hayatına atılıp müdür olmak isteyen, özgürlük peşinde koşan, kendi evine sahip olmayı hayal eden ağabey ve ablalarından farklı davranış kalıpları içindeler.
ACELE ETMİYORLAR Yeni kuşağın kendilerinden bir önceki 'X jenerasyona' göre en büyük farklılıkları iş hayatında ortaya çıkacak gibi görülüyor. Türkiye'deki 12-22 yaş grubu arasındaki her yüz gençten ancak 16'sı çalışıyor. Yüz gençten 3'ü ise yarım zamanlı iş yapıyor. Yeni kuşağın tamamına yakını evde aileleriyle beraber yaşamayı tercih ediyor. Arkadaşlarıyla oturanlar ancak küçük bir azınlık. Kendi başlarına yaşam hayalleri ise hemen hemen hiç yok. Aileleriyle yaşamalarına rağmen, hepsi dünyayı dolaşmak istiyor!
ÖNCE DIŞ GÖRÜNÜŞ Her zaman arkadaş gruplarıyla birlikteler. Teknolojik yenilikler, kısa sürede yaşamlarının standardı haline geliyor. 'Online' yaşayan bu kuşak, zamanlarının büyük bölümünü monitör karşısında geçiriyor. Söylentiler, yaşamlarında önemli bir yer tutuyor. Dış görünüş, içsel değerlerden daha önemli.
BÜYÜYEMİYORLAR Çoğunluğunun gelir kaynağının ailelerinden aldıkları cep harçlıkları oluşturuyor. Büyümek istemiyorlar, aileye bağımlı yaşam stili onları hiç de rahatsız etmiyor. Yüzde 87'si gelirini anne babalarından sağlıyor. Ancak bunlar arasında yüzde 30'u ailesinden aldığı paranın karşılığında iş yaptığını; ev işlerinde onlara yardımcı olduğunu ifade ediyor. Kriz döneminde harçlıklarını günlük olarak alan gençliğe oranla Y kuşağı haftalık olarak harçlık almayı tercih ediyor.
Esra TÜZÜN
|
|
|
|
|
|
|
|
|