|
|
|
|
Markalar bu kez gıda ürünlerini giydiriyor
Gıda sektörü neredeyse moda dünyası ile rekabete girdi. İngiltere'de hangi markete gitseniz, sınırlı sayıda üretilmiş ünlü markaların özel tasarım gıda ürünlerini bulabiliyorsunuz. Butik pastaneler, süpermarketler ya da kafelerde ünlü markaların tasarladığı ürünler adeta yok satıyor.
Pazarlama tekniklerine her geçen gün bir yenisi ekleniyor. Ünlü markalar ürünlerinin satışlarını artırmak için değişik yollar deniyor. Şimdi yeni trend, ünlü modacıların gıda ürünlerini giydirmesi... Ünlü tasarım dergisi Viewpoint'in yöneticilerinden Chris Sanderson bu konuyla ilgili şunları söylüyor: "İnsanlar yemeklerle ilgili değişik şeyler düşünmeye başladı. Yemekten artık sadece beslenme söz konusu olduğunda bahsedilmiyor."
İNGİLTERE BAŞTA GELİYOR Tüketiciler kalite ve güvenirliliğe çok dikkat ediyor, bu yüzden aldıkları ürün belli bir markanın adını taşıyorsa, bu onlarda güven duygusu yaratıyor ve düşünmeden alıyorlar." Moda dünyasının ünlü markaları İngiltere'nin ünlü pastanelerinin pasta tasarımlarına ilham veriyor. İngiltere'nin ünlü mağazası Harrods'un Laduree adı verilen kafesinin pazarlama stratejilerini Thierry Mugler ve Sonia Rykiel'de çalışmış ünlü iki modacı Aude Schlosser ve Safia Bendali yönetiyor. Ünlü İspanyol ayakkabı markası Camper da, Barcelona'da 'Camper FoodBall' adlı kafeyi açtı. Bu kafede Camper'in kendi adını taşıyan ürünler servis ediliyor. 1992 yılında İngiltere'de Harvey Nichols mağazalarının kurulmasını sağlayan Simon Kilgour-Miller, "Gerçekten moda olabilecek yiyecekleri seçmeye özen gösteriyoruz. Bizim mağazamız kaliteli ürünlerin satıldığı bir yer. Bu yüzden satılan yiyeceklerin de modaya uygun olması gerekiyor" diyor. Harvey Nichols gibi bir çok marka bu nedenle sattıkları ürünün paketlenmesine çok özen gösteriyor. Ürünün içeriği kadar paketinin de önemli olduğunu savunan marka sahipleri, her ülkeye göre özel tasarımlar sipariş ediyor. Avrupa'daki birçok ülkede geçerli olan bu uygulama, o ülkenin gelenek ve göreneklerine göre değişiyor. Örneğin Fransa'da bir ürünü başka pazarlarken, İngiltere'de başka özellikler öne çıkıyor. Özel tasarım ürünlerden en çok ilgi görenlerin başında Manolo Blahnik imzalı kola şişesi geliyor.
PAKETİ ÖNEMLİ Harvey Nichols'da geçtiğimiz Temmuz ayında en çok satılan ürünlerin başında gelen bu ürün için tam 1000 adet sipariş verilmiş. İngiltere'nin ünlü markaları ürünlerinin satışlarının yüksek miktarda olması için iyi paketlenmiş olmalarının gerektiğini savunuyor. Londra Moda Haftası kapsamında ünlü İngiliz modacılar Alice Temperley, Julien Macdonald ve Tracey Boyd Selfridge mağazalarının barı Moet Bar'da satılmak üzere özel Moet şampanya şişesi tasarladılar. Eylül ayı boyunca Moet Bar'da satılan şampanya müşterilerin büyük ilgisini gördü.
|
|
|
|
|
|
|
|
|