Tüm otomobil tamircileri yetkili servis olmak için ana şirketlere başvuracak. Şirketler ise onlara eğitim vermek zorunda. Servislerde artık, dışarıdan yedek parça da kullanılacak.
Rekabet Kurulu otomotiv sektöründe uygulamaların AB ile uyumlu hale gelmesi için yasal değişikliğe gitti. Kurulun çıkardığı yeni tebliğ özellikle otomobil servislerinin tahtını sallayacak cinste. Çünkü, artık bütün otomobil tamircileri, otomotiv şirketlerine giderek eğitim alıp o markanın servisi olabilecek. Böylece sayıları az olduğu için tamir fiyatlarının yüksekliğinden yakınılan oto servislerinin krallığı da bitecek. Edinilen bilgilere göre 1 Ocak 2006'da yürürlüğe girecek olan Rekabet Kurulu tebliği önümüzdeki günlerde Resmi Gazete'de yayımlanacak. Tebliğin getirdiği bir başka değişiklik ise otomobil servislerinde artık istenilen tüm yedek parçaların da satılacak olması. Şimdiye kadar servislerde sadece orijinal yedek parçalar satılıyordu. Dolasıyla otomobilini servise götüren araç sahipleri tamir için yüklü miktarlar ödemek zorunda kalıyordu. Artık yedek parça sanayinin üretimleri de servislere girecek ve böylece tamir masrafları da düşmüş olacak. Rakebet Kurulu'nun bu kararı tüketicilerin daha ucuza hizmet almasını sağlayan AB yasalarına uyum için aldığı öğrenildi.
BAYİLER DE ÖZGÜR Aynı tebliğde kurulun aldığı bir başka önemli karar da otomobil bayilerine ilişkin. Buna göre şimdiye kadar sadece tek bir markanın satışını yapan otomobil bayileri isterlerse ikinci hatta üçüncü bir markanın satışını da yapabilecek. Böylece tek bir otomotiv bayiinden, tüketiciler istediği markayı satın alabilecek. Karar, otomotiv bayilerinin serbestçe hareket etmesini sağlayacak. Ancak alınan karara göre örneğin Renault marka otomobil satan bayii Opel markasının satışını ancak aynı işyeri içinde Renault değil Opel markasının amblem, masa veya işaretlerini kullanarak yapamayacak.