Unilever Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, "Bakım ürünleri tüketimi düşük, pazarın geleceği parlak" dedi.
Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, Türkiye'nin kişi başı deterjan, şampuan, dondurma ve diş macunu tüketiminde Avrupa'nın çok gerisinde olduğunu belirterek, "Epey gidecek yolumuz var. Türkiye'de tüketimin düşük olmasından dolayı bu ülkenin geleceğini çok parlak görüyoruz" dedi. Karaca, Türkiye'de kişi başı 5 kilogram olan deterjan tüketiminin Avrupa'da 10 kilogram, Türkiye'de 350 gram olan kişi başı şampuan tüketiminin Avrupa'da 1.5 kilogram, Türkiye'de 1.5 litre olan dondurma tüketiminin Avrupa'da 7 litre ve Türkiye'de 70 gram
olan diş macunu tüketiminin Avrupa'da 350 gram olduğunu bildirdi. Karaca, bu yıl yüzde 20 büyüme beklediklerini ve 1 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedeflediklerini ifade ederek, Türkiye'nin, Unilever'in kalelerinden biri olduğunu söyledi. Türk mevzuatında fonksiyonel gıdanın bulunmadığını bildiren Karaca, şunları kaydetti: "Beslenmenin yanında insan sağlığına da yardımcı olan fonksiyonel gıda ürünlerine kayma düşüncemiz var. AB'ye uyum çerçevesinde o yasalar çıktığı zaman biz de bu kategorideki yatırımlarımıza başlayacağız. Yeni markalar, yeni ürünler söz konusu olabilir, mevcut markaların genişletilmesi de söz konusu olabilir."