|
|
Versace'nin 20 yıllık marka başarısı
Geçen hafta İstanbul'daki 'Perakende Günleri' kapsamında, farklı sektörlerin önde gelen yöneticileri ve konuşmacıları 'markalaşma, kaliteli imaj ve ürün satımı' başlıkları altında, deneyimlerini paylaşmak için bir araya geldi. Ülkemizden Cem Boyner, Ziya Altunyaldız, Abdullah Kiğılı, Şule Zorlu ve Prof. Dr. Ahmet Aykaç gibi isimlerin konuşmacı olarak katıldığı organizasyonda, yurtdışından gelen konuklar da ağırlandı. Bunların arasında en çok dikkatimi çekenler ise Versace Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Santo Versace ve Armani, Versace, Prada gibi markaların imaj çalışmalarını yapan ajansın başkanı Michele Lanza oldu. Hepimizin bildiği gibi kaliteli, doğru tasarlanmış ve çalışılmış imaj, marka ve ürün için çok önemlidir. İmaj, markanın kalitesini, vizyonunu yansıtan ve ürüne "buna almalıyım" hissini verendir.
1977'DEN BERİ SEKTÖRDE Dr. Santo Versace için Versace İmparatorluğu'nu omuzlarında taşıyan, Versace'nin bir yaşam tarzına dönüşmesini sağlayan ve bir markadan çok bir efsane olmasını sağlayan kişi olduğunu söyleyebiliriz. Santo, Gianni ve Donatella 'Versace' markasını 1977'de yarattılar. İlk önce Gianni'nin tasarladığı koleksiyonlar, Gianni'nin ölümünden sonra Donatella tarafından yapılmaya başlandı. Halen Donatella Versace'nin tasarımcılığını yaptığı kurumun geçmişten günümüze kadar gelen hızlı ve başarılı bir marka oluşunu, Santo Versace'nin doğru yöneticiliğine borçlu olduğunu söyleyebiliriz. Hiçbir başarı rastlantı değildir. Hiçbir yetenek de doğru kullanılmadığı, geliştirilmediği, yönlendirilmediği ve eğitilmediği sürece başarılı olamaz. Bu organizasyonda, marka olmanın, insanlara ulaşmanın emek, yürek ve zamanla mümkün olduğuna değiniyordu. Bu bilgilerin sadece üreticiler, yöneticiler ve tüketiciler için ayrı ayrı değil, hepimizin yaşam bilinci ve bakışı için önemli olduğunu düşünüyorum.
İYİ OLAN SUNULMALI En küçüğünden, en büyüğüne kadar, hangi sektör olursa olsun, amaç kalıcı ve giderek büyüyen bir başarı ise bir ürünü tasarlamak, düşünmek ve sunmak sadece 'satmak' değildir. Günümüzde bilinçli tüketici sadece 'satın almak' istemiyor. Aldığımız, kullandığımız ürünlerin bir hikayesi, duruşu ve vizyonu olmasını bekleriz. Marka bilinciyle tüketici bilincinin birbirini geliştirmek zorunda olduğunu düşünüyorum. İyi olanı sunmalı ve kabul görmelisiniz. Sizi takip edenler ise sizden her zaman daha iyisini beklemelidir. Bu konu üzerine daha söylebileceğim çok şey var. Ancak konu yazdıkça daha da derinleşecek. Aslında kısaca bu 'Perakende Günleri'ne, organizasyonun içeriğine, önemine ve Versace'nin bu sezon için hazırladığı koleksiyona değinmek istemiştim.
İMAJI ÇOK KUVVETLİ Bana göre, Versace 20 yıldır müşterisinin nabzını iyi tutan ve dönemleri iyi yakalayan bir markadır. Her zaman sahip olduğu stil ve tarz doğrultusunda ünleri giydirdi, sansasyonlar yarattı ve adından söz ettirdi. Versace'yi giymeyen oldu mu diye düşünmedim değil. Madonna, Elton John ve Demi Moore gibi... Kaliteli ürünlerinin yanı sıra, imajı ve reklamı da bir o kadar güçlü olan bir kurum oldu. Versace'nin 'Versace' olmasında bunun büyük rolü olduğunu sanıyorum.
Dilek Hanif’in TARZI
|