|
|
Fahrettin Aslan'ın gerçek ölüm nedeni
Fahrettin Aslan'ın Büyük Maksim'i yıkık dökük bir harabe şu anda... Yakında 18 katlı büyük bir otele dönüştürülecek olan sahneyi, şu an park halindeki araçlar dolduruyor. Kral'ı hastalık, yaşlılık değil; bu manzaralar yaşarken öldürdü!.
Ne şeker koması, ne nabız, ne tansiyon, ne enfarktüs... Fahrettin Aslan'ın gerçek ölüm nedeni, dün sabah çektiğim fotoğraflarda belli oluyor. Bu perişan, bu harap, bitap, pejmürde görüntünün yansıdığı mekanın hali, Fahri Bey'i içten içe çürütüp yıkan bir haldir. Çünkü bu gördükleriniz eğlence dünyasının kalbi Büyük Maksim Gazinosu'nun bugünkü durumunun fotoğrafıdır. Bir kral, bir 'Aslan Kral'ın, on yıllarca hüküm sürdüğü ülkesinin elinden gitmesi... Tacını, tahtını bıraktığı bitik hallerde yaban ellerde görmesi, ardından çökmesi için hastalığa gerek mi var?..
PARİS'İN KULÜPLERİNE ÖYKÜNDÜ Fahrettin Aslan'ın günlerdir her gazeteye yansıyan hayat hikayesini okudunuz sanırım. İşe en dipten, komilikten başlıyor ve on yıllar içinde eğlence dünyasının taçsız kralı oluyor. Bu krallığın payitahtı ise Büyük Maksim... Fahri Bey, 1958 yılında Taksim Sineması'nın yanı başındaki Maksim'i açıyor. Öykündüğü mekanlar, Paris'in ünlü gece kulüpleri. Gerçekten de onlardan aşağı kalmayan bir dekor ve atmosfer yaratıyor orada. Handiyse subay disiplini içinde çalışan bir kadro kuruyor. Teşrifatçıdan, vestiyer görevlisine, şef garsondan bulaşıkçıya kadar kılı kırk yararak ve bizzat seçerek kuruyor efsane ekibini... Sahneye çıkacak sanatçılar konusunda da hayli titiz aslan kral. Orada üvertur olarak başlayanlarda bile sonraki yıllarda solist, assolist, yıldız olma potansiyeli arıyor.
NE GÜNLERDİ AMA... Çok uzun yıllara 'en kral mekan' olarak damga vuran Büyük Maksim, sonunda değişen, dönüşen eğlence anlayışına, gözü paraya doymayan bazı assolistlerin arzuları ve kaprislerine daha fazla direnemiyordu. Gazino bazı geceler tıklım tıklım doluyor, ancak hasılatın tümü bile solistin, assolistin istediği yevmiyeyi karşılayamıyordu. Televizyon dizileri, programları, bar programları, büyük bedeller karşılığında gidilen ekstralar, konserler, festival etkinliklerinden çok para kazanan sanatçılar artık gazinolara ve gazinocular kralına sadık kalmak, dediklerini iki etmemek zorunda değildi. Sonunda kapısına kilit vuruldu Büyük Maksim'in. Aradan yıllar geçti. Kral 'ülkesine' yeniden dönmeye, yeni bir yapılanmaya, eski günlerin rüzgarını tekrar estirmeye karar kıldı. Emel Sayın, Mehmet Ali Erbil, Kubat gibi sevilen sanatçılarla ikinci dönem başlatıldı. Ancak ne yazık ki hüsrana dönüştü bu. Ardından Büyük Maksim'in Laila'ya, Elma Kabare'ye dönüşü, tekrar gazino yapma girişimleri hep sonuçsuz kaldı. Artık gazino kültürü bitmişti. Hiç kimse fasılla açılan, doğru dürüst musiki ya da şov yapılan ortam beklentisinde değildi...
'SOYSUZ' EĞLENCE SİSTEMİ Gece hayatına sonradan görme, köşeyi çabuk dönme, babadan apartma imkanları ortama süren genç kadrolar peydahlanmıştı. Onlar da nezih gazinoları değil, 'eller havaya' nidaları çınlayan, mendillerin atıldığı, ceketlerin yakılıp, ayakkabı topuğundan şampanya içildiği bir soysuz eğlence (!) sistemi çıkmıştı. Son bir denemeyle Petek Dinçöz'lü kadro yapan Aslan Kral, istediği iklimi yakalayamadı ve ebediyen kapadı kapılarını. İçi yana kavrula bir başka projeye 'evet' dedi. Bileniniz vardır. Bu muhteşem mekan otele dönüştürülüyor. Süper lüks bina, eğlence ve alışveriş kompleksiyle Ritz Carlton'a alternatif olacak şekilde hazırlanıyor. Taksim Meydanı tarafındaki ana kapısı, Anıtlar Kurulu tarafından tarihi eser sayıldığından; orijinal halini muhafaza edecek. Ancak bir Alman inşaat şirketi tarafından gerçekleştirilecek projeyle 18 katlı süper lüks bir otele dönüştürülecek...
SAVAŞ AY
|