Galataport tartışmalarının vardığı noktada görünen manzara şu; Büyük ihtimalle Ofer Global Menkul ihaleyi alıp yoluna devam edecek. En yüksek rakamı veren Ofer'in ödeme planında hükümet bazı iyileştirmeler isteyecek. Özellikle 49 yıllık kiralamanın, son yıllarına bırakılan ödemenin büyük kısmı daha ileriki yıllara çekilecek ve ihale bu haliyle onaydan geçecek. Yüksek rakımlı yerlerden gelen haberler böyle. Ancak, Galataport'un tek başına İstanbul'un turistik gemi limanı ihtiyacını karşılaması söz konusu değil. Bu sebeple, daha önce bu köşede İstanbul'un Yenikapı bölgesinin kruvaziyer gemiler için ideal bir liman noktasını olduğunu kaydetmiştim. Ulaşan bilgilere göre; Yenikapı'dan ziyade önceliğin Haydarpaşa Limanı'na verilmesi söz konusu. Üçüncü ve son tercih olarak Yenikapı gündemde yer alıyor.