kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
  » Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Teknoloji
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
İstanbul'un trafik çilesi için çözüm önerileri


Ulaştırma Bakanı Yıldırım başlıca üç noktaya vurgu yapıyor: Toplu taşımanın geliştirilmesi, raylı sistem ağı ve deniz ulaşımının daha çok kullanılması.

Amerika'dan bir uzman çağırmışlar, "bu İstanbul'un trafiği nasıl düzelir?" diye sormuşlar. Adam şehirde bir hafta dolaşmış sonra da demiş ki; "İstanbul'un tamamını yıkıp, yeni baştan yapmak gerek." Şakayı bir tarafa bırakalım. Biliyorsunuz, önceki gün İstanbul trafiğinin neden bu kadar perişan halde olduğunu uzmanların ağzından anlatmıştım. Şimdi de çare önerilerini getirelim sayfamıza. Siz de bakın, okuyun, değerlendirin. Değişik fikirleriniz varsa lütfen siz de bize bildirin.

BİR UÇTAN DİĞER UCA RAY
İlk paylaşacağımız Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın değerlendirmeleri. Bakan konuya ilişkin olarak diyor ki: "İstanbul Türkiye'nin gözbebeği bir kentimiz. Ülkemizin dört bir yanından insanların bir arada yaşadığı, ben İstanbulluyum diyebilecek insanların çok az olduğu önemli bir şehrimiz. En büyük sorunu ulaşım. Bazen 1 dakikalık yolu 12 dakikada zor kat ediyorsunuz. Çünkü sıkışıklık var. Bunun için bir yandan İstanbul Belediyesi çalışıyor, raylı sistemleri artırıyor, yol bağlantılarını geliştiriyor. Ama sadece belediyenin içinden çıkacağı bir iş değil bu. Onun için biz kentin toplu taşımasını kurtaracak, aynı zamanda da tarihi İpek Yolu'nu tamamlayacak Marmaray Projesi'ni başlattık. Bu Türk insanının yüzyıllık bir hayalidir. Bu hayal gerçek oluyor. 2008'in sonunda inşallah Marmaray'ı tamamlamış ve açmış olacağız. Şimdi Marmaray Doğu-Batı aksında, bir gidiş bir geliş raylı sistem. Gebze ile Halkalı arası. Ama birinci etabında Söğütlüçeşme ile Yedikule arasında 13.5 km. Tamamen yeraltından ve denizaltından gidiyor. Köstebek denilen cihazlarla açılarak bu şekilde giden bir hat. Bunu niye söylüyorum... Doğu-Batı aksına bağlı olan diğer raylı sistemler, örneğin Anadolu yakasında Kadıköy-Kartal hattı buna bağlanacak. O yüzeyden giden bir raylı sistem. E-5 üzerinden. Yine Üsküdar'dan Ümraniye Dudullu'ya gidecek raylı sistemde Üsküdar'da buna bağlanacak. Karşı tarafta da Yenikapı-Taksim-Levent- Maslak hattı buna bağlanacak. Ayrıca Esenler-Havaalanı hattı buna bağlanacak. Böylece İstanbul'u kuzeyden güneye ve doğudan batıya bir raylı sistem ağıyla örmüş olacağız. Bu çok büyük bir gelişme olacak. Diğer yandan, Denizcilik İşletmeleri Şehir Hatları sarı bacalı gemilerle belediyenin hızlı İDO gemilerini de birleştirdik tamamen belediyeye devroldu. Böylece denizde de taşımada bir bütünlük sağlandı. Biliyorsunuz, 2003 yılının sonu itibariyle yakıtı çok ucuzlattık. Yüzde 65 ucuzlattık. Ve deniz daha çok kullanılmaya başlandı. Ama daha da çok kullanılacak. Hatta bu ucuzlamadan dolayı zam olmadığı gibi taşıma ücretlerini de düşürdüler. Denizcilik İşletmeleri, İDO, Turyol, Avrasya gibi motorcular hepsi fiyatlarını düşürdüler. Ama bu da yeterli değil; İstanbul'da denizi daha çok kullanmamız lazım.

PARK ALANLARI YETERSİZ
Temel problemlerinden bir tanesi yollar park alanı gibi kullanılıyor. Park alanları yetersiz. Yolların yüzde 40'ı park gibi kullanılıyor. İstanbul içine transit trafiği sokmamamız lazım. Edirne'den çıkıp Sakarya, Karadeniz veya Ege'ye giden trafiği sokmamamız lazım. Sürücü belgelerinin belirli periyotlarla kontrolü ile sürücü belgesi sahiplerinin bu belgeyi almaya haiz olup olmadıkları tespit edilecek.

1 2 3 4 5
 
DİĞER GÜNÜN İÇİNDEN HABERLERİ
 Sabancı: AB'ye yönelim geri çevrilemez bir süreç
 Çelik'ten Teziç'e yanıt
 Köprü'de revizyon
 Bodrum'da sel: 1 ölü
 Yarın Güneş tutulacak
 Ek yerleştirme için başvurular yarın başlıyor
 Evliliğin ömrü erkeğe bağlı
 Kaliforniya gribi kapıda
 Sahte alarmı
 Altın Portakal Türev'in
 Yaptıklarını bir hatırlasa
 'Aklı olan' şarap içer
 Creme De la Mer'in yeni kremi 3.600 YTL
 Sigaranın zararlarına çikolata
 Garsondan bira isteyen bardak
 'Terör' dersine ilgisizlik
 17'lik kıza hapis yerine seks yasağı
 Kodeste 127 yıl geçirecek
 İki kişiye 1'er milyon YTL
 Alo SABAH İstanbul
REHA MUHTAR
Evlilik cinsel ilişkiyi yaralar mı?..
"Boşanmanın öyküsü...
MEHMET BARLAS
Yeter artık temcit pilavını kendi kendinize yiyin!
Siz...
İLKER SARIER
Onlar söyleyemiyor ben söyleyeyim bari
Hiç kimseyi,...
MAHMUT ÖVÜR
Anadolu şehirleri ayağa kalkıyor!
Çok değil, 15 yıl...
SAVAŞ AY
Raylı sistem, otobüse tercihli yol ve yeni...
HINCAL ULUÇ
Çukulata reyonundaki mutluluk..
"Mutluluk denen şey akıp...
GÜLSE BİRSEL
Beni Türk magazincilerine emanet ediniz!
Bunu da yaptık...
AnELka çevirdi
AnELka çevirdi
Konya-F.Bahçe maçına hakem Özgüç Türkalp damga vurdu. İlk yarıyı 2-0...
Kara leke sürüldü
Kara leke sürüldü
Konya'da maç sonrası isyan vardı. Başkan Şan, "Anelka golü eliyle...
Meclis açıldı, Sezer uyardı
Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, Meclis'in yeni yasama yılının...
Schuessel imtiyazlı ortaklık önerisini yalanladı
Erdoğan dün Avusturya Başbakanı Schuessel ile telefon görüşmesi...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu