|
|
|
|
|
İstanbul'un trafik çilesi için çözüm önerileri
|
|
Ulaştırma Bakanı Yıldırım başlıca üç noktaya vurgu yapıyor: Toplu taşımanın geliştirilmesi, raylı sistem ağı ve deniz ulaşımının daha çok kullanılması.
Amerika'dan bir uzman çağırmışlar, "bu İstanbul'un trafiği nasıl düzelir?" diye sormuşlar. Adam şehirde bir hafta dolaşmış sonra da demiş ki; "İstanbul'un tamamını yıkıp, yeni baştan yapmak gerek." Şakayı bir tarafa bırakalım. Biliyorsunuz, önceki gün İstanbul trafiğinin neden bu kadar perişan halde olduğunu uzmanların ağzından anlatmıştım. Şimdi de çare önerilerini getirelim sayfamıza. Siz de bakın, okuyun, değerlendirin. Değişik fikirleriniz varsa lütfen siz de bize bildirin.
BİR UÇTAN DİĞER UCA RAY İlk paylaşacağımız Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın değerlendirmeleri. Bakan konuya ilişkin olarak diyor ki: "İstanbul Türkiye'nin gözbebeği bir kentimiz. Ülkemizin dört bir yanından insanların bir arada yaşadığı, ben İstanbulluyum diyebilecek insanların çok az olduğu önemli bir şehrimiz. En büyük sorunu ulaşım. Bazen 1 dakikalık yolu 12 dakikada zor kat ediyorsunuz. Çünkü sıkışıklık var. Bunun için bir yandan İstanbul Belediyesi çalışıyor, raylı sistemleri artırıyor, yol bağlantılarını geliştiriyor. Ama sadece belediyenin içinden çıkacağı bir iş değil bu. Onun için biz kentin toplu taşımasını kurtaracak, aynı zamanda da tarihi İpek Yolu'nu tamamlayacak Marmaray Projesi'ni başlattık. Bu Türk insanının yüzyıllık bir hayalidir. Bu hayal gerçek oluyor. 2008'in sonunda inşallah Marmaray'ı tamamlamış ve açmış olacağız. Şimdi Marmaray Doğu-Batı aksında, bir gidiş bir geliş raylı sistem. Gebze ile Halkalı arası. Ama birinci etabında Söğütlüçeşme ile Yedikule arasında 13.5 km. Tamamen yeraltından ve denizaltından gidiyor. Köstebek denilen cihazlarla açılarak bu şekilde giden bir hat. Bunu niye söylüyorum... Doğu-Batı aksına bağlı olan diğer raylı sistemler, örneğin Anadolu yakasında Kadıköy-Kartal hattı buna bağlanacak. O yüzeyden giden bir raylı sistem. E-5 üzerinden. Yine Üsküdar'dan Ümraniye Dudullu'ya gidecek raylı sistemde Üsküdar'da buna bağlanacak. Karşı tarafta da Yenikapı-Taksim-Levent- Maslak hattı buna bağlanacak. Ayrıca Esenler-Havaalanı hattı buna bağlanacak. Böylece İstanbul'u kuzeyden güneye ve doğudan batıya bir raylı sistem ağıyla örmüş olacağız. Bu çok büyük bir gelişme olacak. Diğer yandan, Denizcilik İşletmeleri Şehir Hatları sarı bacalı gemilerle belediyenin hızlı İDO gemilerini de birleştirdik tamamen belediyeye devroldu. Böylece denizde de taşımada bir bütünlük sağlandı. Biliyorsunuz, 2003 yılının sonu itibariyle yakıtı çok ucuzlattık. Yüzde 65 ucuzlattık. Ve deniz daha çok kullanılmaya başlandı. Ama daha da çok kullanılacak. Hatta bu ucuzlamadan dolayı zam olmadığı gibi taşıma ücretlerini de düşürdüler. Denizcilik İşletmeleri, İDO, Turyol, Avrasya gibi motorcular hepsi fiyatlarını düşürdüler. Ama bu da yeterli değil; İstanbul'da denizi daha çok kullanmamız lazım.
PARK ALANLARI YETERSİZ Temel problemlerinden bir tanesi yollar park alanı gibi kullanılıyor. Park alanları yetersiz. Yolların yüzde 40'ı park gibi kullanılıyor. İstanbul içine transit trafiği sokmamamız lazım. Edirne'den çıkıp Sakarya, Karadeniz veya Ege'ye giden trafiği sokmamamız lazım. Sürücü belgelerinin belirli periyotlarla kontrolü ile sürücü belgesi sahiplerinin bu belgeyi almaya haiz olup olmadıkları tespit edilecek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|