| |
|
|
Raylı sistem, otobüse tercihli yol ve yeni otopark
Herkesin bir fikri vardır elbet. Ama kentin 1 numarası yani İstanbul Valisi bakın trafik sorununun çözümü için ne diyor; Okulların açılmasıyla bir kez daha gündeme gelen İstanbul'un trafik sorununa, Vali Muammer Güler'den gelen çözüm önerileri şöyle: Kısa vadeli çözüm önerileri, * Birden fazla yolcu taşıyan araçlara bazı yollarda belli şeritleri kullanma önceliği tanınmalı. * Bunu Büyükşehir Belediyesi'ne önerdik. Bu usul pilot bölge olarak sahil yolunda uygulabilir. Uzun vadeli çözüm önerileri, * Raylı sistemin geliştirilmesiyle sağlanabilir * Ayrıca taşıma kapasitesinin toplu taşımaya yönlendirilmesi şarttır. * Raylı sistem en az 250 kilometreye çıkmalıdır. * Park halindeki araçlar da yoğunluk yaratıyor. Bunu da yerel yönetimlerle çözmeliyiz.
İTO'nun pratik önerileri Vali Güler'in dışında konuya kafa yoran kişi ya da kurumlar da var elbet. İTO (İstanbul Ticaret Odası) önerileri de şahsen hoşuma gitti. Gelin paylaşalım o önerileri. İTO teorisyenleri diyor ki;
Köprü gişeleri kalksın * Otoyol gişeleri il sınırlarına, Gebze, Büyükçekmece'ye çekilsin. * Boğaz geçiş gişeleri kaldırılsın. Bunun yerine 34 plakalı araçlardan maktu bir harç alınsın. * Diğer plakalı araçlardan il sınırından şehre girişlerinde belirli bir süre geçerli bandrol ücreti tahsil edilsin. * Otoparklar yapılsın. Bu sorun ancak yeni otoparklarla çözümlenebilir.
|