Arınç: Tarihimizle iftihar ediyoruz
TBMM Başkanı Bülent Arınç, ülkede milletin birbiriyle kenetlendiğini, güvendiğini ve el ele verdiğini belirterek, ''Tarihimizle iftihar ediyoruz. 4-5 insanın elindeki ufak tefek pankartlarla ortaya çıkmasını, Türkiye'nin imajını zedelemeye çalışmasını ibretle izliyoruz'' dedi..
Arınç, Manisa'da yaptırılan Özel Meriç Erkek Öğrenci Yurdu'nun açılışında yaptığı konuşmada, Türkiye'nin temel amaçlarından birinin çocuklara nitelikli eğitim vermek olduğunu, bunun onları büyük hayallere taşıyacağını söyledi. Çocuklar ve gençlere iyi bir gelecek hazırlamaya gayret ettiklerini belirten Arınç, böylece gençlerin tarihteki büyüklüğü, milletiyle, devletiyle kaynaşmasını görebileceğini dile getirdi. Türkiye'nin ''dedikoduyla, kavgayla, gürültüyle'' kaybedilecek vakti olmadığını belirten Arınç, şöyle konuştu: ''Dedikoduya, kavgaya,
gürültüye, onun bunun attığı yumurtalara, taşlara bakmayın. Böyle şeyler Türkiye'nin ilerlemesine, büyümesine engel olamayacaktır. Bu zavallılıktır. Başka bir şey değildir.
Türkiye'nin fikir özgürlüğünde, demokratikleşmesinde ileri ülkeler düzeyine çıkmasının tek yolu, temel hakların büyümesi, özgürlüklerin genişlemesi ve bu ülkede düşünen herkesin inancını, düşüncesini rahatlıkla söyleyebileceği bir ortama kavuşmasındadır. Kendi düşüncesine inanan, başkalarından korkmaz.''
''BİR ÇAKIL TAŞI BİLE DEĞİLDİR''
Türkiye'nin şanlı bir tarihi olduğunu, bu tarihin her sayfasının bilimle, ahlakla, adalet ve şerefle dolu olduğunu kaydeden Arınç, şöyle devam etti: ''Tarihimizle iftihar ediyoruz. Tarihimizden utanmıyoruz. 4-5 insanın, elindeki ufak tefek pankartlarla ortaya çıkmasını, Türkiye'nin imajını zedelemeye çalışmasını ibretle izliyoruz. Ama bunların hiçbirisi Türkiye'nin çıktığı yolda, önünde engel değildir. Bir çakıl taşı bile değildir. Milletimiz birbirine kenetlenmiş, birbirine güvenmiş, el ele vermiş. Geçtiğimiz günlerdeki yorgunluğu ve ihmalleri bir anda atıyor ve büyük bir azimle, kararlılıkla yoluna devam ediyor.'' Manisa ve ilçelerinde 2 gündür eğitimle ilgili açılışlar yaptığını belirten Arınç, ilde Eğitime Yüzde 100 Destek Kampanyası'na büyük ilgi olduğunu ve Manisa'nın bu alanda Türkiye'de ilk 5 arasında yer aldığını bildirdi. Geçen günlerde Litvanya'ya gittiğini, burada Türk okullarını ve dershaneleri ziyaret ettiğini belirten Arınç, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve bütün bakanların da dünyayı dolaştığını kaydetti. Arınç, ''Bir tek emelimiz var. Halkımızla birlikte olacağız. Kim bir iyilik yaptıysa o, meclis başkanını yanında görecek. Bizim siyaset anlayışımız, vatanseverlik anlayışımız budur. Kimilerine bu garip gelebilir. Ama biz böyle yapacağız'' dedi.
''EĞİTİM YAŞAM BİÇİMİ HALİNE GETİRİLMELİ''
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik de 11 Eylül 2003'te başlatılan Eğitime Yüzde 100 Destek Kampanyası çerçevesinde, Manisa'da yaklaşık 40 okul yapıldığını, bunların bazılarının inşaatlarının devam ettiğini bildirdi. Hayırseverlerin eğitime büyük katkıda bulunduğunu belirten Çelik, bu yaz 1247 okulun bitirildiğini ve dün bu okulların Başbakan Erdoğan tarafından canlı bağlantılarla açıldığını hatırlattı. Bu okulların birçoğunun hayırseverlerce yaptırıldığını söyleyen Çelik, bu vatandaşların desteklenmesi amacıyla sık sık ülkeyi dolaştığını, bugüne kadar 75 il ve 325 ilçeye gittiğini kaydetti. Kredi ve Yurtlar Kurumu'nun kaliteli yurtlar yaptırdığını belirten Çelik, üniversiteli gençlerin kredi taleplerinin tamamının karşılandığını ve miktarın yüzde 200 oranında artırıldığını söyledi. Okullarda sadece teorik bilgi verilmediğini ifade eden Çelik, ''Geçmişte eğitim ve diploma vermeyi birbiriyle karıştırmışız. Eğitim yaşama biçimi olarak ortaya çıkmıyorsa bir eksiklik vardır. Bu eğitimi yaşam biçimi haline getiren gençler yetiştirmek istiyoruz'' dedi. Manisa Belediye Başkanı Bülent Kar ise eğitime yapılan yardımların kentin geleceğine yapıldığını bildirdi. Meriç Erkek Öğrenci Yurdu'nu yaptıran Polat Eğitim Şirketleri yöneticisi Ramazan Çingir ise kütüphaneler ve internet ağı bulunan yurdun 272 öğrenci kapasiteli olduğunu, lise ve üniversite öğrencilerine hizmet vereceğini söyledi.
|