Türkiye'de özel sektörün ilk atak dönemi 1950'lerde başladı. Sanayide, ticarette ve bankacılıkta özel sektör sermayesi büyüme trendi yakaladı ve bu gelişim planlı ama 'kapalı ekonomi'de önemli aşamalar kaydetti. Özel sektörün ikinci büyük atağını ise 1980'lerde Turgut Özal döneminde gördük. Eksikleri ve sancıları olsa da piyasa ekonomisine geçişin start aldığı bu dönemde ihracata dayalı büyüme modeli belirgin şekilde yeni bir Anadolu sanayileşmesini beraberinde getirdi. Bugün yüz binlerle ifade edilen Küçük ve Orta Boy İşletme (KOBİ)'ler 1980'lerdeki dönüşümle serpildi. Şu anda 40.000'in üzerinde ihracatçı firması olan bir ülke konumuna geldiysek, ihracatı hem hızla artırıp hem de çeşitlendirebildiysek bunda 1980'lerin sanayileşme modeli önemli etken oldu. İşte tam bu dönemde bir başka önemli devrim yaşadı Türkiye. O da klasik medya yapısını zorlayan ilk büyük proje olarak Sabah Gazetesi'nin çıkışıdır. Bu nedenle dinamik global sanayici ve tüccar ile Sabah Gazetesi'nin, girişim, fikir ve inanç hürriyetinin altını çizebilen liberal anlayışı çok iyi örtüşüyor. Bu nedenle KOBİ'ler Sabah için Sabah da Türkiye için çok önemli.