'Okul öncesi eğitim yaygınlaştırılsın' diyen Dünya Bankası, fakir çocuklara daha fazla burs sağlanmasını önerdi.
Dünya Bankası, okul öncesi eğitimin yaygınlaşmasına öncelik verilmesi ve bu alana özel sektörün girişinin özendirilmesini önerdi. Dünya Bankası tarafından hazırlanan rapor taslağı görüş için ilgili kuruluşlara gönderildi. Taslakta, Türk eğitim sistemi, okul öncesi eğitimden lise sona kadar analiz edildi ve sistemin kalitesi ve eşitliğinin nasıl sürdürülebileceği mercek altına alındı. Eğitim stratejisinde ana hedefler, eğitimin yaygınlaştırılması, dezavantajlı grupların eğitiminin desteklenmesi, müfredatın ve öğretim metodlarının modernize edilmesi, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin kalitelerinin artırılması ile okul yönetimlerinin etkin hale getirilmesi olarak sıralandı. Taslakta, eğitime ilişkin şu öneriler getirildi:
Okul öncesi eğitimin yaygınlaşmasına öncelik verilmeli ve bu alana özel sektörün girişinin özendirilmeli.
Şartlı nakit transferinin özellikle kız öğrenciler ve fakir çocuklara yönelik olarak kapsamı genişletilmeli, dezavantajlı gençlere üniversite eğitim için daha fazla burs sağlanmalı.
Okulların kalite standartlarının yükseltilmeli, müfredat ve değerlendirme uyumu geliştirilmeli.
KARNE ZAYIF Taslakta, AB ile Türkiye arasında ilginç başarı karşılaştırması yer aldı. Örneğin liselerde 1999 sonuçlarına göre Türkiye matematikte 425 puanda kalırken AB ortalaması 530 puanı buluyor. Fen derslerinde de 430 puanlık ortalamaya karşılık AB ortalaması 535 puan. Türkiye'deki okulların ortalama başarılarına da değinilen taslakta, 2003 yılında düz liselerde 400 puan olan ortalama başarının, meslek liselerinde 380 puan, fen liselerinde 700, Anadolu liselerinde 580, özel okullarda 570, polis okullarında ise 600 puan olduğuna dikkat çekiliyor ve Türkiye'nin ne şekilde eğitim vereceğini bildiği, ancak bunu ülkeye yaygınlaştıramadığı belirtiliyor.