|
|
Koç'tan hipermarketler yazımıza sitem var
Dünkü yazımda, hipermarketlerin birleşmesi sonucunda piyasada az sayıda oyuncu kalacağı için rekabetin bozulabileceğine dikkat çekmiştim. Bu yazıyı boşuna yazmamıştım. Aynı sayfada Sabah'ın ekonomi muhabiri Esen Evran Toros'un bu konudaki haberinden esinlenerek o yazıyı kaleme almıştım. Esen Evran Toros'a, hipermarketlere mal satan birkaç büyük tedarikçi "Hipermarketler bizden mal alırken iflahımızı kesiyorlar. Hem fiyatı öldürüyorlar, hem uzun vade yapıyorlar, hem de raf parası adı altında bizden para alıyorlar. Bu yetmiyormuş gibi şimdi de büyük bir hipermarket bir başka hipermarketi alınca bizden de bu satın alma için katkı payı istiyor. Anlaşılan bizi kötü günler bekliyor " diye dert yanmış. Ben de bu durumun rekabet boyutunu kaleme almış ve hipermarketlerin pazar paylarını irdeleyerek, Migros'un Tansaş evliliğini de yazmıştım. Bunun üzerine Koç Grubu'nun CEO'su Bülent Özaydınlı sabah erken saatte beni arayarak sitem etti. Özaydınlı, Migros'un kesinlikle böyle bir uygulaması olmadığını, Koç Grubu olarak rekabetçi bir piyasanın oluşması için azami dikkati gösterdiklerini, hiçbir tedarikçiyi sıkıntıya sokan bir uygulamanın içine girmelerinin söz konusu olmadığını, tedarikçilerden elde edilen her türlü avantajın da tüketicilere yansıtıldığının altını çizdi. Koç Grubu'nun CEO'su Bülent Özaydınlı'yı 1994 yılında Migros Genel Müdürü iken tanıdım. Çok çalışkan, disiplinli çalışmayı seven ve dürüst bir kişiliğe sahip. Özaydınlı siteminde belli ki haklı. Aslında bir itirafta da bulunmam gerekir. Haberde sözü edilen üreticilerin yakındığı firma gerçekten de Migros değildi. Ancak, perakendecilerin pazar paylarını belirtip, hipermarketlerin birleşmelerine değindiğimiz için doğal olarak Migros'un da adından bahsettik. Amacımız Özaydınlı'yı üzmek değil. Ayrıca Özaydınlı'nın hassasiyetinden ötürü de teşekkür ederim.
|