Türkiye, ulusal marka sıralamasında sonuncu
25 ÜLKENİN 'ulus markası' gücünün belirlenmesine yönelik anket çalışmasına göre Türkiye son sırada kaldı. GMI şirketinin yaptığı ankete dayanarak hazırladığı Ulusal Marka Endeksi'nde (NBI) Avusturalya ilk sırayı alırken Rusya 24, Türkiye 25'inci oldu. İlki Mayıs 2004'te yapılan anket ABD, Fransa, Almanya, Kanada, Çin, Danimarka, Hindistan, Japonya, Güney Kore ve İngiltere'de 10 bin tüketiciye sorularak hazırlanıyor. Listeye bu yıl dahil olan Avustralya, İsveç'in birinciliğini elinden aldı. Avustralya'nın birinciliğinde 'kaliteli insanı, turizm, yatırım ve göçmenlik politikaları' önemli rol oynadı. Listede Kanada ikinci, İsviçre üçüncü İngiltere dördüncü ve İsveç beşinci sırada yer aldı.
|