Çeşme Limanı'ndan sonra sıra Pendik'e mi geliyor tartışması!
Çeşme Limanı'nda Danıştay'ın verdiği yürütmeyi durdurma kararı, Ulusoy Grubu'na ait bir diğer liman 'Pendik ne olacak?' tartışmalarına neden oldu.
Danıştay,Çeşme Limanı'nın satışı ile ilgili yürütmeyi durdurma kararı verince gözler Ulusoy Grubu'nun Pendik Limanı'na çevrildi. Rekabet Kurulu'nun 'Ro-Ro işletmeciliği ve liman işletmeciliğinin aynı şirkete verilmesinin tekel durumu yaratacağı" konusundaki uyarısının Pendik için de geçerli olacağı ileri sürülüyor. Kulislerde Ulusoy Grubu'na ait Pendik Limanı'nın da yeni bir tartışma ortamı yaratacağı ifade ediliyor. Pendik Limanı ile Çeşme Limanı arasındaki en büyük fark olarak grubun Çeşme'yi Özelleştirme İdaresi'nden alırken, Pendik Limanı'nı kendisinin inşaa etmesi gösteriliyor. Danıştay'ın yürütmeyi durdurma ve Türkiye Denizcilik İşletmeleri'ne geri iade edilmesi yönünde karar verdiği Çeşme Limanı'nın Ulusoy Grubu 2003 tarihinde 11 milyon 250 bin dolar bedelle Özelleştirme İdaresi'nden 30 yıllığına devralmıştı. Ancak Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Rekabet Kurulu'ndan izin alınmadığını öne sürerek Danıştay'a dava açtı. Davanın sonuçlanmasının ardından Çeşme Limanı İşletmesi Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Ulusoy, "kararı üfürükten bir şey" olarak değerlendirirken, UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Çeşme Limanı'ndaki işletim hakkı devrine ilişkin yürütmeyi durdurma kararının derhal uygulanarak, limanın eski sahibi olan Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş'ye devredilmesi gerektiğini bildirdi.
SAKINCA YARATTI İşlemin UND tarafından "usul ve yasaya aykırı olmasından ötürü'' idari yargı önüne götürüldüğünü hatırlatan Nuhoğlu, Çeşme Limanı'nın Akdeniz ve Ege'de Ro-Ro gemilerinin yanaşabileceği tek liman olması, Akdeniz Ro-Ro taşımacılığı alanındaki etkisi sebebiyle işin aynı sektörde faal olan Ro-Ro şirketini bünyesinde barındıran bir gruba verilmesinin sektör için önemli sakınca yarattığını savundu.