İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin (İTKİB) düzenlediği 8. Türk Moda Kumaş Fuarı, New York'ta başladı.
New York Grand Hyatt Oteli'nde düzenlenen fuarda, Türk firmaları tarafından üretilen 2006/2007 kış sezonunun kumaş modası Amerikalı büyük alıcıların ilgisine sunuluyor.
Türkiye'nin önde gelen 51 tekstil firmasının katıldığı fuarda, yünlü kumaşlar, dokumalar, spor giyecek kumaşı, kot kumaşları ve diğer kumaşlar ABD'nin önde gelen müşterilerine tanıtılıyor.
"BUTİK FUAR"
Uluslararası kumaş alıcılarıyla üretici şirketleri ''yüz yüze'' getiren ''butik fuar'' kapsamında bu yıl ilk kez hazır giyim ürünleri de sergileniyor. Ayrıca Mayıs ayında İTKİB tarafından İstanbul'da düzenlenen Kumaş Tasarım Yarışması'na katılan 2 finalistin hazırladığı ürünler de fuarda yer alıyor.
İTKİB yönetim kurulu üyesi Ahmet Öksüz, fuarın artık rüştünü ispat ettiğini belirterek, bunun en önemli kanıtının daha önce fuara katılan tüm şirketlerin her fuara iştirak etmeleri olduğunu söyledi.
ABD pazarının Türk üreticiler açısından en zor pazar olduğunu kaydeden Öksüz, pazara yakın olmak ve benzeri sebeplerden dolayı Avrupa pazarında ise Türk üreticilerinin çok daha fazla avantajının bulunduğunu ifade etti.
ABD'nin özellikle Uzakdoğu'dan alımlar konusunda son derece etkin olduğunu belirten Öksüz, ''Şu anda biz biraz zoru başarmaya çalışıyoruz. Ancak fuarlara başladığımız dört yıldan beri en azından elimizdeki pazarı korumaya gayret ediyoruz. Buralara gelmezsek, fuarlar yapmazsak bizim payımız buralarda daha da küçülecektir'' dedi.
Bu fuarlar aracılığıyla ABD'deki müşterilerle senede iki kez diyalog kurma imkanı bulduklarını, koleksiyonlarını gösterdiklerini ve müşterilerin taleplerini aldıklarını belirten Öksüz, bu çalışmaların ancak birkaç ay içerisinde siparişlere dönüşmekle birlikte bu fuarlar sayesinde oldukça büyük iş bağlantıları yapıldığına dikkat çekti.
DİĞER KATILIMCILAR
Aksu İplik Dokuma ve Boya Apre Fabrikaları Şirketi Genel Müdürü Murat Kılıç ise bu yılki fuarın önceki fuarlara göre daha yoğun geçtiğini belirterek, artık rasgele kalabalıklardan ziyade, sadece müşteri olanların fuara gelmeye başlamasının önemli bir gelişme olduğunu ifade etti.
Fuar sayesinde beklentilerine cevap bulduklarını, istedikleri müşterilere ulaşabildiklerini belirten Kılıç, ''Ancak her şey burada bitmiyor. Burada kurduğunuz bağlantıları devam ettirmeniz, bunun için gerekli hizmetleri yerine getirmeniz gerekiyor. Burası sadece itici bir güç niteliğindeki bir başlangıç'' dedi.
Büyük mağaza zincirlerinin yoğun olduğu Amerikan pazarının Avrupa pazarına göre daha önemli olduğunu anlatan Kılıç, Amerikalı müşterinin memnun kalması durumunda üretici firmayı üç-beş sent için terketmediğini söyledi. Şirketlerinin toplam kumaş üretim kapasitesinin 6 milyon metre olduğunu belirten Kılıç, bu sene ABD'ye ihraç miktarlarının 1 milyon metrenin üzerine çıkacağını kaydetti.
Fuara katılan Karma Tekstil Genel Müdürü H. Vitali Kohen de bu tür fuarlarda elde edilecek kazanımların belirli bir süre gerektirdiğini ifade ederek, fuara katılan tüm firmaların Türkiye'nin en iyi firmaları olduğunu belirtti.
Sektörün önünde bu tür fuarlar aracılığıyla dışarıya açılmaktan başka bir çare bulunmadığını söyleyen Kohen, kendi firmalarının daha çok Avrupa pazarı için dokuma ürünler ürettiğini, orta vadede Amerikan pazarına da girmek istediklerini ifade etti.
DEVLER DE ORADA
Bundan önce yapılan New York'taki 7 İTKİB fuarının, en az 1500 Amerikan ve uluslararası moda tasarım şirketini çektiği ifade edilirken, önceki fuarların katılımcıları arasında Calvin Klein, Dana Buchman, Donna Karan, Gap Inc, Paul Stuart, Ralph Lauren, Sean John ve Tommy Hilfiger gibi ünlü markaların da yer aldığı kaydedildi.
Türk Moda Kumaş Fuarı'nın, New York'tan sonra 16-17 Ağustos'ta da Londra'da tekrarlanacağı belirtildi. Türkiye'deki 28 bin tekstil, konfeksiyon, halı, deri, deri giyim ve hazır giyim üreticisini şemsiyesi altında toplayan İTKİB'in üyeleri, Amerikan ve Avrupa moda markalarının önemli ortakları ve kaynakları arasında yer alıyor.