kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Kupa Bizim
Barışa yelken açıyorlar

Beneteau & D-Marin Turgutreis Yaza Merhaba Rallisi start aldı... Volvo Match Race büyük bir rekabete sahne oldu... Ege Yat Rallisi'ne rekor katılım var... Oğuzhan Too ekibi Deniz Kuvvetleri Kupası'nda iddialı...


Kupa Bizim

Oğuzhan Too ekibi, aralık ayından bu yana çok iyi hazırlandıkları Deniz Kuvvetleri Kupası'nda birinciliği mutlaka alacaklarına inanıyor.

Türk yatçılığının ünlü teknelerinden biri olan Oğuzhan Too bu yılki büyük yarış için uzun bir hazırlık döneminden geçti. 2004 yılının aralık ayında başladıkları çalışmalarına 2005 yılında girdikleri yarışlarla devam etti. Teknenin sahibi Sedat Gülçağlayan kış koşullarında antrenman yapmanın zor olmasının kendilerini asla yıldırmadığını mart ayına kadar antrenmanları aksatmadıklarını söylüyor. "Oğuzhan Too ekibi olarak antrenmanlara sezon öncesi aralık ayında başladık. Kışın havaların soğuk olması antrenmanları olumsuz etkiliyordu ama yine de ekip çok büyük bir gayretle denize çıkıp antrenmanları aksatmadı. Sezonun başladığı mart ayı sonuna kadar hafta sonları antrenman yaptık. Sonraki aylarda zaten her hafta sonu yarış vardı."

EKİPTE İSTİKRAR ŞART
Oğuzhan Too ekibi oluşturulurken esas olarak yarışlara katılabilecek zamana ve fizik gücüne sahip denizciler tercih edilmiş. Takım çalışması sonucu başarıya ulaşılabileceğine inanan ekip üyeleri, aralarındaki bağlılığa ve uyuma çok güveniyor. Bu sene Oğuzhan Too üzerinde yine geçen seneki ekip yarışacak. 10 kişiden oluşan ekip, Sedat Gülçağlayan, Zahit Sözen, Ali Nur Sözen, Derya Kınık, Kerem Özkan, Nezih Kalelioğlu, Can Ergün ve 3 Burak; Burak Zengin, Burak Baran, Burak Güvengez'den oluşuyor. Oğuzhan Too 40 feet uzunluğunda bir "One dizayn" teknesi. Teknelerinin bir arada yarıştığı, Dünya ve Avrupa şampiyonalarının yapıldığı yarışlarda kullanılanların benzeri olan çok popüler bir tekne. Teknenin iki kalıbından biri Uzakdoğu'daki fabrikada yapılmış. Oğuzhan Too da 2002 yılında Uzakdoğu'da yapıldı. Teknenin tek kullanım amacı yarış. Kısaca tekne 40 feet'lik bir yarış makinesi. Oğuzhan Too 2004 yılının şubat ayında İstanbul'a geldi. Sedat Gülçağlayan teknenin İstanbul'a gelişinden sonraki tanıma çalışmalarını şöyle anlatıyor: "Oğuzhan Too İstanbul'a geldiğinde üzerinde yarışacak insanların tekneye ve birbirlerine uyumunu sağlamak gerekiyordu. Bu yüzden hafta içini antrenmanla, hafta sonunu yarışlarla geçirdik. Ama böyle bir tekneyi tam performansıyla kullanmak çok zor. Tekneyi daha yeni çözüyoruz." Tekneyi tanıma süreci yüzünden geçen yılki büyük yarışta istedikleri performansı gösteremediklerini söyleyen Sedat Gülçağlayan önlerinde olan yarışlarda daha başarılı olacaklarını söylüyor: "Geçen sene tekneyi tanıma senemizdi. O yarışta istediğimiz ve beklediğimiz performansı gösteremedik. Buna rağmen Bozcadaa-Çeşme etabını ilk bitiren tekne biz olduk. Bu seneki yarışta daha başarılı olacağız."Gülçağlayan tüm rakiplerini önemsediklerini ama yarış sisteminden dolayı Oğuzhan Too gibi büyük bir teknenin dezavantaj olduğunu belirtiyor. Gülçağlayan, Türkiye'de çok başarılı organizasyonlar yapılmasına karşın tekne sayısının artmadığını, dünyaca ünlü yelkencilerin Türkiye'ye gelmesiyle yelken ve yatçılık sporunun gelişebileceğini söylüyor.

Cenk ERTEKİN

DİĞER HOBİ HABERLERİ
 O Picasso'nun gülen kadınıydı
 Dünya mimarları İstanbul'u kurtarın
 Bir Anadolu kasabasının yeniden doğuş öyküsü
 Avrupa'yı biracılar mı yoksa şarapçılar mı kurtarır?
 Yazı Karantina'da geçirin
 Akrobasinin 'First Lady'si
 Dostluk ve barışa yelken basıyorlar
 Hidalgo samuray ve VIP soyluluğu
 Yeşilin şehri Rize'yi siz de keşfedin
 İstanbul'un balıkcı köyleri
 Jumbo jete özel görev
 Büyük yarış için geri sayım
 Bir efsane veda etti
 Denizden Gelen Özgün Şarkılar
 Hiç Durmadan Marmara Turu
 En iyi "bakan" belli oluyor
 Hat sanatını resme taşıdı
 Sahnenin büyücüsü
 Boğaz'da yelken keyfi başkadır
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Valili, VIP'li havalı limanlar
Geçen haftayı bir kez...
FİKRET AYDEMİR
Madımak
35 canın alındığı Madımak Oteli şimdi kebap...
BELKIS KILIÇKAYA
Buyrun Yanıtlayın
Fransa'da öğrencilere lise bitirme...
STELYO BERBERAKİS
Başbakanlar Nasıl İzlenir?
Türk ve Yunan...
YASEMİN TAŞKIN
Bir Acı Sergi
Kolombiyalı ressam Botero'nun sergisinde...
TURGAY NOYAN
İsteyene yarış isteyene yat rallisi
Günler inanılmaz...
Basklılar yemeden günde kaç saat durabilir?
Basklılar yemeden günde kaç saat durabilir?
İspanya'da hep yeniliyor, içiliyor, konuşuluyor... Dinlendikten...
İstediğim roller oldu ama nedense yönetmenlerin aklına gelmedim
"Beyaz İnci" ödüllerinde, komedi dalında "En İyi Kadın Oyuncu"...
Kadına kafes arkası layık görüldü
Siyasi yazıları, hikayeleri ve romanlarıyla İslami kesimin en çok...
Fasl-ı şahane gibi bir hayat
Şarkılarıyla dört kuşağı içmeden sarhoş etti o. Akşamcılar için de rakının...
Avrupa'dan İstanbul'a 'Yeni Sanat'
Bu yıl İstanbul'da yapılan Uluslararası Mimarlık Kongresi kapsamındaki...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.