|
|
Modaya Rehberlik Yapıyor
Geçenlerde esas merkezi ve beyinleri Paris'te olan Carlin International tasarım firmasının bir ofisinin, bir süredir İstanbul'da da hizmet verdiğini bildiren bir mail aldım. Aslında bu bilgi tamamen tasarımın içinde olanları yaratanları, üretenleri ilgilendiren bir bilgi; ama tükettiğimiz, takip ettiğimiz şeylerin doğru tüketilmesi, anlaşılması adına nasıl ortaya çıktıklarının, daha doğrusu mutfak tarafını da biraz bilmek gerekir, diye düşündüm hep. O sebeple sizlerle her zaman bunları paylaşmaya dikkat ettim. Carlin International müşterisi olan firmalara, ki bu otomotiv sanayiinden tekstil firmalarına kadar uzanıyor, ilham vermek, koleksiyon hazırlamak, ürün tasarlamak, tüketici eğilimlerini incelemek, marka stratejisi geliştirmek ve ürünü fikir aşamasından pazara ulaştırmak amacıyla hizmet veren bir kurum. Paris'teki merkez ofisinde bu anlamlarda birbirini tamamlayan 50 uzmanın yanı sıra sosyologlar, yazarlar ve gazetecilerden oluşan bir ekiple, aylarca süren seyahat, gözlem ve araştırmalar yapıyor. 18 ay ile 2 yıl öncesinden trendlere, ürünlere, tasarımlara, koleksiyonlara ilham verecek, kaynak olacak kataloglar hazırlanıyor. Bu kataloglar, kitaplar 23 farklı ülkedeki müşterilerine hizmet veriyor. Ayrıca bu trend kitaplarının yanı sıra pazarlama ve iletişim konularında da yaratıcılık kaynakları sunuluyor. Doğru geliştirilmiş, sunulmuş projeler, fikirler adına Carlin International gibi kurumlar büyük moda firmalarından cam sanayiine kadar birçok sektör için önemli bir kaynak ve rehberdir. Ayrıca Carlin International'ın CEO su Edith Keller'ın, kendini tasarıma yakın hisseden herkese de, yaratıcılığın oluşumuna ve uygulanmasına, tüketici eğilimleri, pazarlama ve iletişim üzerine bir ilk olan kitabı "comm.with me" yi de tavsiye ederim. Umarım böylesi bir beyin takımına, fikir gelişim, pazarlama ofisine, birliğine kendi yaratıcılarımızla, düşünürlerimizle de sahip oluruz.
|