|
|
Özelleştirmenin önünü açtı
Özelleşecek olan bu üç şirketimizi bir kenara bırakıyor, geçen haftasonu Atatürk Havalimanı İç ve Dış Hat Terminalleri'nin ihale sonuçlarına dönmek istiyorum. İstanbul Atatürk Havalimanı iç ve dış hat terminallerini yapıp işleten TAV'ın işletme süresinin bitmesi üzerine yeniden ihaleye çıkarıldı. İhale sürecinde çok şeyler yazıldı, çizildi. Hafta sonunda yapılan ihalede 15.5 yıl için TAV 2.950 milyar dolar gibi kimsenin tahmin etmediği bir teklifle ihaleyi aldı. TAV'ın üç ortağından ikisi Türk firması. Bu firmalar Tepe ve Akfen. Her iki firmayı da kutlamak gerekir. Tepe ve Akfen sadece Atatürk Havalimanı ihalesini almadılar. Aynı zamanda daha değerli özelleştirme yapabileceğimizi gösterdi. Önümüzdeki günlerde ihalesi yapılacak Tüpraş, Telekom ve Erdemir'i borsa değerlerinin 3 - 4 katı yükseğine satabileceğimizi gösterdi. Nasıl mı? Eğer, siz söz konusu şirketleri, yüzde 20'si peşin, geri kalanı 15 yıla yayılan taksitlerle satabilirseniz, beklenenin çok üzerinde gelir elde etme imkanına kavuşursunuz. Örneğin Atatürk Havalimanı kiralama yerine satışa çıksaydı, hangi Türk müteşebbisi 3 milyar dolar verecekti? Türkiye'de bu denli yüksek rakamların altına girebilecek sermaye birikimine sahip şirket yok. O zaman da yabancılar bugünkü kiralama bedeline bile ulaşacağı şüpheli bir rakamla, Atatürk Havalimanı terminallerini satın alacak ve alkışlanacaktı! "Şimdi çalıştır, kazan, borcunu öde" yöntemiyle (ister kiralama, ister satış) Türkiye'nin en değerli şirketlerini satışa çıkarabilir ve bunları alması için Türk müteşebbislerinin önünü açabiliriz...
|