'Sistemi test etmediniz Ziraat'in imajı zedelendi'
YDK, Ziraat Bankası'nda uzun kuyruklara neden olan sistemdeki çöküşü yeterli sayıda test yapılmamasına bağladı.
ZiraatBankası'nın geçen yıl şube kapılarında kuyruklara neden olan bilgisayar sistemindeki yavaşlama Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu (YDK) raporuna konu oldu. Bankanın bin 100 şubesinde yeni veritabanına geçilmeden önce gerekli testlerin kapsamlı bir şekilde yapmadığı belirtilen YDK raporunda, yaşanan sorunlar nedeniyle Ziraat Bankası'nın imajının zedelendiği ifade edildi. Ziraat Bankası'nın 2004 hesaplarıyla ilgili raporda, 18 Ekim 2004 Pazartesi günü mesai başlangıcıyla birlikte bin 100 şubenin yeni sisteme bir anda geçmesiyle banka otomasyon sisteminin aşırı yavaşladığı bildirildi. Raporda, yavaşlamanın teknik nedeninin belirlenemediği ancak geçiş öncesi gerekli testlerin kapsamlı bir şekilde ve yeterince yapılmamasının sorunun kaynağı olarak gösterildi. Raporda, yavaşlama nedeniyle bankacılık hizmetlerinde yaşanan ciddi sıkıntı ve sorunlar nedeniyle Ziraat Bankası'nın sektörde ve kamuoyunda önemli bir itibar ve imaj kaybına uğradığına dikkat çekildi. YDK raporu bugün TBMM KİT Komisyonu'nda görüşülecek. KİT Komisyonu Ziraat Bankası'ndaki sistem arızasının BDDK tarafından araştırılmasına karar verdi.