kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 
Atı alan denizci Ataköy'de
İhaleye ucuz tarifenin sebebi AB imiş

İhaleye ucuz tarifenin sebebi AB imiş

Uzun bir süredir bu köşede gündeme getirdiğim Atatürk Havalimanı Dış ve İç Hatlar Terminali, Katlı Otoparkı ve Genel Havacılık Terminali'nin ihalesi bu hafta 3 Haziran'da son tekliflerin alınmasıyla tamamlanacak.
Öğrenebildiğim kadarıyla ihale için şartname alan şirketler şöyle; Tepe-Afken-Vie (TAV), İÇTAŞ, Malezya Airport, Alarko, Europort Di Roma SPA, ve SNC (Franzsız). Yer Görme Belgesi alan ise iki firma var; TAV ve Çelebi-Fraport. Ancak, bu ihaleye tek başına katılabilen tek yerli şirket (TAV) dışındakiler bir çok açıdan endişeli.
Yabancılar zamanın kısalığından, önlerini görememekten, verilen işlerin tam tarifinin yapılmamış olmasından şikayetçi. Böylece yerli firmalara kapalı tutulan bu ihaleye istenen katılım olmayacak ve Türkiye'nin en değerli varlığı, rekabet olmadığından ve değer tespiti iyi yapılmadığından umalım ucuza kiralanmasın.
Ancak, ihale üzerine çalışanların tespitlerine göre, 15,5 yıllık kiralamadan devletin yaklaşık 3,5 milyar USD kazanç sağlaması gerekiyor. Ama DHMİ yetkililerine göre bu rakam 500 milyon USD ile 900 milyon USD arasında değişiyor.
Düşük tespit yapılmasının mazereti enteresan. 'Türkiye 5 yıl sonra Avrupa Birliği'ne girmesi halinde Duty Free Mağazaları ortadan kalkacak ve bu ihalenin en önemli gelir kalemi yok olacak.'
Karambol üzerine hesabı kamu tarafının değil, ihaleyi almak isteyenlerin yapması gerekmez mi? Basiretli tüccar malına düşük fiyat biçer mi? Bir çözüm önerisi; DHMİ, dış ve iç hattan geçen yolcu başına en yüksek rakamı verene bu ihaleyi teslim edecek şekilde düzenleme yapabilir. AB'ye girilmesi, yolcunun, azalıp-çoğalması, yeni terminal ve meydan yapımları da bu işi engellemez.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Petrol akmadan Türk bakmaya başladı   / 28-05-2005
 Turkcell'e devlet eli değdi   / 25-05-2005
 Ağaların 28 Şubat bağlantısı   / 23-05-2005
 Erdemir'in sır gemisi 'Obeliks'   / 21-05-2005
 Ağaların Tekel sefası   / 18-05-2005
 Milyar dolarlık ihaleye ucuz tarife   / 16-05-2005
 Bu kavgaya seyirci kalınmaz   / 15-05-2005
 Havacılık kazanına Avrupa faresi düştü   / 14-05-2005
 Arka bahçede kimler var?   / 11-05-2005
 Yeni arka bahçe teşebbüsleri   / 09-05-2005
GÜNTAY ŞİMŞEK
Atı alan denizci Ataköy'de
Geçtiğimiz yılın, kemmiyet...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Evet de hayır da piyasaları sarsmaz ama...
GAZİ ERÇEL
Denge kuru
IMF İcra Direktörleri Kurulu'nun Türkiye ile...
Bir otobüs dolusu sanık
Bina kurallarına uymadığı için komşularından "kınama mektubu" alan...
Ağrı kesici alarmı
Eklem ağrılarında kullanılan "ibuprofen" maddesini içeren ilaçları...
Kimseye suçunu sorma
Kimseye suçunu sorma
Bandırma Kapalı Cezaevi'nde kadın mahkûmlarla konuşuyorum, havadan...
Mehmetçiğe cep telefonu müjdesi
Mehmetçiğe cep telefonu müjdesi
Askeri yargı yeni bir içtihata imza atarak, kışla içinde kullanmamak...
IMKB
E: 24.743 D:% 1,19
DOLAR
S: 1,370 D:% -0,255
EURO
S: 1,714 D:% -0,667
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu