| |
|
|
Bizim bütün markalarımız aslında Kızıl Bayrak
Çin'de komünist rejim kurulduktan sonra ilk otomotiv sanayisi 1951'de Changchun kentinde, kamyon üretmek üzere faaliyete geçti. İlk üretim de 4 tonluk Sovyet ZIS kamyonlarının kopyasıydı. Aynı fabrika 1958'de Komünist Parti üst kademesinin kullanması için "Kızıl Bayrak" (Hongqi) marka otomobiller üretmeye başladı. Mercedes'in 220 modelinin kopyalandığı, limuzinle zırhlı arası bir şeye benzeyen Kızıl Bayrak, Çin'de gerçek statü sembolüydü. Kızıl Bayrak yolda kaza yapıp, adam ezse bile, durdurulamayacağı söylenirdi. Neticede Mao da, Çu En Lay da Kızıl Bayrak'a binerlerdi. Biz 1980'lerin sonunda Çin'e gittiğimiz zaman Deng Şiao Ping de Kızıl Bayrak kullanıyordu. Sovyet rejiminin limuzini "Zil" de böyle değil miydi bu ülkede? Bu "Dokunulmaz" markaları nereden hatırladığıma gelince. İçişleri Bakanlığı'nda trafik polisinin ceza kesemeyeceği kişilerin listesi tamamlanmış. On binlerce kişiyi kapsayan liste şöyleymiş: Adli ve idari yargı hakim ve savcıları. Adalet Bakanlığı'nda görevli hakim ve savcılar. Anayasa Mahkemesi raportörleri. Yargıtay ve Danıştay cumhuriyet savcıları, başsavcıları, tetkik hakimleri. Anayasa Mahkemesi, Yargıtay, Sayıştay, Danıştay dairelerinin başkanları, üyeleri ve başsavcıları. Tüm askeri hakim ve savcı subayları. Söz konusu liste 81 ilde görevli, polis ve jandarmadan oluşan tüm trafik birimlerine gönderilmiş. Trafik polisi listede yer alan bu kişilerden herhangi birinin alkollü olduğu yönünde kuvvetli şüpheye sahip olsa dahi alkol testine alamayacak, kişisel suç sayılan trafik suçu nedeniyle bu kişilere trafik cezası kesilemeyecek, bu kişiler alkollü olsalar da, aşırı hız yapsalar da haklarında tutanak tutulamayacakmış. Aslında KİT'lerimiz zarar etse ve yeni yatırım yapmasalar da özelleştirilmeyecekmiş. Kitapları toplatanlar değil, kitapları yazanlar haksız görülecekmiş. Kadınları dövenler öldürenler değil, kadınları konuşturanlar cezalandırılacakmış. Bu liste böyle uzayıp gider.
|