|
|
|
|
|
|
Kredi kartı derbisi
Galatasaray sarı-kırmızı logosundan dolayı MasterCard'la; Fenerbahçe de sarı-lacivert renkli Visa ile taraftarlık anlaşması imzaladı.
Futbol fanatizmi "kredi kartı"na bile yansıdı. Taraftar, ezeli rakibinin rengini cüzdanında görmek istemeyince kredi kartları da takımına göre ayrıldı.
Cimbom MasterCard, Fener de Visa ile taraftarlık kartı anlaşması imzaladı. İki takımın da 30'ar bin taraftar kartı bulunuyor.
Kredi kartında ezeli rekabet var
Galatasaray üzerindeki renklerden dolayı MasterCard'la, Fenerbahçe ise Visa ile taraftarlık anlaşması imzaladı. Fenerbahçeli MasterCard Galatasaraylı da Visa istemiyor.
Taraftar istemedi, kartlar takımlara göre ayrıldı. Türk taraftarların fanatik yaklaşımı, kulüplerin taraftar kart anlaşmalarına kadar yansıdı. Üzerindeki renkleri sarı-kırmızı olan MasterCard ancak Galatasaray'la, üzerindeki renkleri sarı-lacivert olan Visa da sadece Fenerbahçe ile "taraftar kart" anlaşması imzalayabildi. Kulüp yöneticileri, taraftarlardan gelen yoğun şikâyetler üzerine, taraftarların üzerinde rakip takımların renklerini barındıran kredi kartlarını istemediklerini MasterCard ve Visa genel müdürlerine ilettiler. MasterCard ve Visa yetkilileri ise takımların bu renk fanatikliğinden rahatsızlık duyduklarını belirterek, kart kullanımında önemli olanın kartın işlevi olduğunu belirtti.
100 BİN TARAFTAR KART VAR Kulüplerin bankalarla anlaşarak çıkardıkları ve kredi kartı özelliği gösteren kartların sayısı, yaklaşık olarak 100 bine ulaştı. Galatasaray'ın Vakıfbank'la anlaşmalı olduğu MasterCard'larının toplam 30 bin civarında olduğu biliniyor. Fenerbahçe'nin ise Vakıfbank ve Koçbank'la anlaşmalı Visa kartlarının toplamı yaklaşık 30 bin civarında.
BP VE SHELL'İ DE PAYLAŞTILAR Kart seçiminde bankaların da etkili olduğunu belirten Fenerbahçe Mali İşler Koordinatörü Abdülkadir Kuşin, "Biz Koçbank ve Vakıfbank'la kredi kartı anlaşması yaptık. Bu anlaşma karşısında cironun üzerinden belirli bir yüzde ve kart başına para alıyoruz. Banka pazarlama uzmanları da rakip takım taraftarlarına kart satamayacakları için kart renklerine dikkat ediyorlar" diyor. Fenerbahçe Mali İşler Koordinatörü Abdülkadir Kuşin ise, "Aynı şey Shell ve BP benzin istasyonları için de geçerli. Shell'in renkleri sarı-kırmızı, BP'ninki ise sarı-lacivert. Bu nedenle Fenerbahçeliler Shell'e Galatarasaraylılar da BP benzin istasyonlarına gitmiyor" diye konuştu.
TÜRKİYE EN FANATİK ÜLKE MasterCard'ın faaliyet gösterdiği ülkelerde gerçekleştirdiği futbol araştırmasına göre, en fanatik ülke Türkiye olmuştu. Araştırmaya göre Türkiye'de yaklaşık 19.5 milyon kişi futbolla yakından ilgileniyor. 15 yaş ve üstü kişiler arasında yapılan araştırmada Türkiye'deki katılımcıların yüzde 67'si futbolla yakından ilgilendiğini belirtti. Sözkonusu rakam, Fransa'da yüzde 55, Rusya'da yüzde 41, Yunanistan'da ise yüzde 48 düzeyinde yer alıyor.
TV'DE EN YAYGIN SPOR FUTBOL Türkiye'de TV'de izlenen en popüler spor dalının futbol olduğu belirtiliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 63'ü futbol, yüzde 33'ü basketbol, yüzde 24'ü ise voleybol ile ilgileniyor. Bu üç spor dalını yüzde 17 ile atletizm, güreş ve yüzme takip ediyor. Diğer ülkelerde bu rakamlar bölgelere göre değişiklikler gösteriyor. Örneğin İsrail'de yüzde 44 ile basketbol birinci sırada yer alırken, İsviçre'de en yoğun biçimde takip edilen spor dalının kayak olduğu belirtiliyor.
MasterCard VAKIFBANK Trabzonspor - Galatasaray - Beşiktaş GARANTİ BANKASI Bursaspor İŞ BANKASI Malatyaspor
Visa KOÇBANK Fenerbahçe VAKIFBANK Fenerbahçe - Trabzonspor
RAHİM AK
|
|
|
|
|
|
|
|
|