Unilever: Türkiye'de şirket satın alarak büyüyebiliriz
Unileverönümüzdeki dönemde gelişmekte olan piyasalara ağırlık vereceğini ve büyüme planları kapsamında Türkiye'de de şirket satın alma ya da organik büyüme fırsatlarını değerlendireceğini açıkladı. Unilever'in Türkiye'nin de içinde yer aldığı Asya, Ortadoğu ve Afrika'dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Doug Baillie "Biz Türkiye'de büyürken, yatırım fırsatlarını değerlendiririz. Önümüze şirket satın alma ya da organik büyüme fırsatları çıkarsa bunları değerlendirmekte oldukça hızlı davranırız. Ancak masada henüz somut bir plan yok" dedi. Bugün İstanbul'da yapılacak Yatırım Danışma Konseyi toplantısı için Türkiye'de bulunan Baillie, herhangi bir şirket satın alma işleminin Unilever'in esas faaliyet alanı olan ev ve kişisel bakım ürünleri ile gıda sektöründen olacağını söyledi. Baillie, "Yaklaşık 2 milyar Euro'luk Türkiye pazarında deterjanlar, şampuanlar ve dondurma alanında çok büyük büyüme potansiyeli bulunuyor. Bu nedenle bu yıl yüzde 20 büyüme bekliyoruz" dedi. Unilever'in bu yıl yaklaşık 1 milyar dolar ciro hedeflediği Türkiye'de kişi başı deterjan kullanımının Avrupa'nın yarısı, şampuan kullanımının dörtte biri, dondurma tüketiminin ise beşte biri düzeyinde bulunması, Unilever'in ve Procter and Gamble'ın Türkiye'ye dikkatlerini çevirmelerine yol açıyor.