|
|
|
|
|
|
'Tufan bir son değil, bir başlangıç'
Kutsal metinlerdeki tufan tanımlarını karşılaştıran Candan'a göre tufan sonu değil, insanlığın iniş ve çıkış dönemleri arasındaki doğal afetleri ifade ediyor.
"Tufan yani dünyanın fiziksel değişimi toplu bir yok oluş değildir. İnsanlığın aşamalı olarak aşağıya iniş ve sonra tekrar yukarıya çıkış sürecinde geçirdiği bazı devrelerde yaşanılan büyük doğal afetlerdir" diyen Kıyamet Alametleri adlı kitabın yazarı Ergun Candan, ezoterizimde tufanlara devre sonu afetleri adının verildiğini belirtiyor. Dünyanın geçmişte böylesine büyük bir dizi doğal afetler geçirdiğinin herkesçe bilindiğini belirten Candan tufanlardan bahseden kutsal metinlerden birinin de Kuran-ı Kerim olduğunu söylüyor. Öncekilere benzer bir tufanın yaşadığımız uygarlık tarafından da beklenmesi gerektiğine dikkat çeken Candan, Kuran-ı Kerim'deki Nuh tufanı ile ilgili şu ayeti, bunu beklemeyenlere örnek gösteriyor: "Onu yalanladılar; biz de onu ve gemide beraberinde olanları kurtardık, ayetlerimizi yalan sayanları suda boğduk, çünkü onlar kör bir milletti." (Araf suresi: 7/64)
KIYAMETLE KARIŞMASIN Candan'a göre Kuran'da geçen kıyamet tasvirlerinin yanlış anlaşılması tufanla kıyametin birbirine karıştırılmasına neden oldu. "Kıyamet ile tufan farklıdır. Kıyamet denilince birçok kimsenin aklına toplu yok oluş geliyor. Aslında kıyamet insanların şuurlanarak bilgilenecekleri anlamında kullanılmıştır" diyen Candan kıyametteki dirilmenin ölülerin, cesetlerin ve kemiklerin dirilmesi anlamına gelmediğini iddia ediyor. Kıyamet ile insanlığın kıyam edileceğiniyineleyen Candan, o an kıyametin yani uyanışın sırlarının ortaya çıkacağını ve bu açık bilgilerle insanların topyekün şuurlanma yoluna gidecekleri belirtiyor. Candan "her ne kadar önceki tufanlarda birçok milletlerin yok edildikleri yazılmaktaysa da yine de dünyanın yerli yerinde kaldığı ve o nesillerin belli bir ayıklanmadan sonra varlıklarını sürdürdükleri açıkça belirtilmiştir" diyor.
YAŞLANMAYAN VÜCUT İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Hukuku Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Abdulaziz Bayındır'a göre Candan'ın 'tufan başka kıyamet başka' sözlerine katılmak mümkün değil. "Kuran'daki kıyamet tasvirleri çok açık ve her türlü yorumdan uzaktır" diyen Bayındır, kıyamet ile her şeyin yok olacağını, arkasından tabiat ve ölülerin yeniden dirileceğini ifade ediyor. "Kuran'ı içsel yani ezoterik manada değerlendiren din alimleri azaldı mı" şeklindeki sorumuza, "ben Kuran'ı yorumlamam, doğru anlamaya çalışırım" diyen Bayındır, Kuran'a göre ölümün bir uyku, kabrin ise uyuma yeri olduğunu söylüyor. Bayındır "Kıyamet, kalkış demektir. İnsanlar o gün, yataktan kalkar gibi kabirlerinden kalkar, yeni ve sonsuz bir hayata başlarlar" diyor. Bayındır, kıyamet günü yaratılacak yeni vücudun, ihtiyarlamayan, hastalanmayan ve ölmeyen bir vücut olacağını ifade ediyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|