Dünyaca ünlü perakende zinciri Wal-Mart'ta yöneticilik yapan Michael Bergdahl, Axess üyesi işyerlerine bir konferans vermek üzere Türkiye'ye geliyor. 5 Nisan tarihinde, Swissotel'de düzenlenecek konferansta Bergdahl, "Perakende Devi Wal-Mart'ın Başarı Hikayesi" konulu bir konuşma yapacak. Bergdahl, Wal-Mart'ın kurucusu Sam Walton'dan öğrendiklerini konferans katılımcılarıyla paylaşacak. Walton'la birebir çalışma şansını yakalayan ve kendisinden öğrendiklerini What I Learnt from Sam Walton (Sam Walton'dan Öğrendiklerim) adlı kitapta toplayan Bergdahl, Türkiye'de yapacağı "Perakende Devi Wal-Mart'ın Başarı Hikayesi" başlıklı konuşmasında, deneyimlerinden yola çıkarak oluşturduğu P.O.C.K.E.T.S. stratejisini anlatacak. Bergdahl'ın birlikte okunduğunda "cepler" anlamına gelen bu stratejisi, fiyat (price), operasyon (operation), kültür (culture), promosyon (promotion), masraf (expenses), yetenek (talent) ve hizmet (service) başlıklı 7 kilit öğretiden oluşuyor. Bergdahl, bu öğretilerle şirketlere rekabette ayakta kalmanın ipuçlarını veriyor. Bergdahl, Wal-Mart'ta 6 departmandan sorumlu İnsan Kaynakları Başkan Yardımcısı olarak görev yaptı. Halen Michael Bergdahl Associates adlı danışmanlık şirketinin sahibi olan Bergdahl, Wal-Mart deneyimini dünyanın çeşitli ülkelerindeki şirketlerle paylaşıyor. "What I Learnt from Sam Walton" (Sam Walton'dan ne öğrendim) adlı basılmış bir kitabı bulunan Bergdahl'ın ikinci kitabı da aralıkta piyasaya çıkacak.