kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Türk yatı 'Numarine' bir numaraya oynuyor
Türk yatı 'Numarine' bir numaraya oynuyor
Hem kaliteli hem ucuz

Dünya sosyetesine 'Made in Turkey' yat

İşadamı Ömer Malazlar'ın ürettiği Numarine dünyanın en iyi yatları arasında. Malazlar başarısının sırrını anlattı.

İspanya Kralı ve Cavalli'nin tasarımcısıyla çalışıyoruz.

Malazlar kibrit fabrikasının ortağıyım. Yat hobimdi, yeni işim oldu. Hedefim yurtdışı.

Uzay teknolojisi kullanıyoruz. Yatlarımız hem hafif hem dayanıklı.



Türk yatı 'Numarine' bir numaraya oynuyor

Kısa süre önce dünyanın en kaliteli yatlarını üretmek için yola çıkan Ömer Malazlar'ın 'Numarine' markasıyla ürettiği yatlar, köklü firmaları geçerek Avrupa'nın en iyileri arasına girdi.

Türkiye, üç tarafı denizlerle çevrili olmasına rağmen, yat üretiminde kısa bir süre öncesine kadar söz sahibi değildi. Ancak artık tamamen Türk üretimi olan yatlar dünya pazarında en ünlü markalarla yarışıyor. 'Numarine' de bunlardan biri... Teknolojik açıdan olduğu kadar tasarım, kalite ve fiyatlarıyla da rakiplerini geride bırakan 'Numarine' yatları, şimdi dünyada ilk üçün içinde... Numarine'in sahibi Ömer Malazlar, Türkiye'nin kibrit ihtiyacını gideren en büyük şirketlerden Malazlar Kibrit Fabrikası'nın ortağı. Çocuk yaşlarda başlayan deniz tutkusu, Malazlar'ı ileri yaşlarda farklı model ve boyutlarda yat sahibi olmaya itmiş. Birkaç yıl öncesine kadar kibrit fabrikası dışında, iki firmasını satınca hep hayalinde olan yat üretimi işine girmeye karar vermiş. Önce hobi amaçlı başlamış... Ancak içine girince iş kendiliğinden büyümüş. Bir buçuk yıl fizibilite ve piyasa araştırması yapmış ve kararını verince Gebze'de şimdi Numarine fabrikasının bulunduğu araziyi satın almış.

İSPANYA KRALI'NA ÖZEL
8 bin 200 metrekare alan üzerine kurulu fabrika, dünya standartlarında. Tekneleri tüm dünyada büyük ilgi gördüğü için hemen yanındaki araziyi de satın almış. İki yıl önce kurulan fabrikada bir yat imalatı için ne gerekiyorsa mevcut. Buna yatların iç dekorasyonunda kullanılan mobilyalar da dahil. Hatta yatların yüzdürülerek testlerinin yapıldığı bir havuz dahi inşa edilmiş. Dışardan sadece yat motoru satın alınıyor. Motor üretimi dışındaki her türlü işlem bu fabrikada üretiliyor. Yaklaşık 140 kişinin çalıştığı fabrikada kendi alanlarında uzman kabul edilen yetkili isimler çalışıyor. Numarine, ilk teknesini maket olarak 2003 yılında Düsseldorf Yat Fuarı'nda görücüye çıkarmış. Geçtiğimiz yıl ise dünyanın en büyük yat üreticisi Feretti ile yan yana katılmış Düsseldorf'taki fuara... Ömer Malazlar, büyük hedefleri olduğunu söylüyor: "Türkiye'de rakip tanımıyoruz. Bu nedenle yurtiçindeki fuarlara katılmıyoruz. Teknoloji açısından da tüm dünyada rakip tanımadığımız söylenebilir." 2003 yılında bir adet, 2004 yılında ise 4 adet tekne üretilmiş. Bu yıl içinde ise 11 adet daha teslim edilecek. 2006 yılı için de 18 yat siparişi alınmış. Ömer Malazlar 2010 yılından önceki hedeflerinin yılda en az 50 adet yat üretmek olduğunu vurguluyor. 50 ve 100 fit arası motor yat (orta boy yat) üreten Numarine firmasının tasarımcıları da dünyada haklı bir üne sahip. Ömer Malazlar, bu işe giriştiklerinde dünyanın en iyisi olmak için yola çıktıklarını ve bunun için ne gerekiyorsa yaptıklarını belirtiyor. Hatta kısa bir süre önce İspanya Kralı Juan Carlos'a ve ünlü modacı Roberto Cavalli'ye de yat tasarlayan Tommaso Spadolini ile anlaşmış. Spadolini dışında tasarım ekibinde ülkemizde iddialı isimlerden biri olan Can Yalman bulunuyor. "Neden Türkiye'den bir tasarımcı yerine İtalyan bir tasarımcıyla çalışma gereği duydunuz?" sorusuna ise Ömer Malazlar şu cevabı veriyor: "Türkiye'de o tecrübede kimse yoktu. Ayrıca bir pazarlama taktiği olarak Spadolini'yi tercih ettik. Spadolini bugün Avrupa'daki ilk on tasarımcı içinde sayılıyor. Bize pazarlama açısından da çok yardımcı oldu ve bir bayi ağı oluşturdu." Tommaso Spadolini teknenin tüm dış görüntüsü ve iç yerleşimin ana hatlarını tasarlamış. Can Yalman da teknenin iç tasarımıyla ve ince detaylarla uğraşmış. Tekneyi tasarlayan ekip içinde yine bu konuda iddialı İtalyan mühendislerle çalışılmış. Bunun dışında mukavemet hesaplarını yapan şirketler ve diğer mühendislik şirketleri de yurtdışından seçilmiş ve alanlarının en iyileri olmasına dikkat edilmiş.

EN İYİ İKİNCİ YAT SEÇİLDİ
Ömer Malazlar, "Piyasadaki yatların en iyisini yapmak için yola çıktık" diyor, hedeflerinden bahsederken... Bunun için öncelikle 'hangi yat, nerede satıyor?' sorularına cevap aramış. 50 ve 100 feet arası yatların dünyanın en çok satan yatları olduğunu görünce bu segmente hitap eden yatlar üretmeye karar vermiş. Bu segment aynı zamanda dünyada en çok üretici firmasını da barındırıyor. Bu yüzden konuyla ilgili uzmanlar Ömer Malazlar'ın yaptığını "Kurtlar sofrasından pay kapmak" olarak nitelendiriyor. Tüm dünyada yaklaşık bu segmentte yat üreten 200 ünlü firma bulunuyor ve firmaların çoğu da uzun yıllardır bu alanda imalat yapıyor. Ancak Numarine'in sahip olduğu teknoloji, tasarım ve fiyatıyla bu köklü ve büyük firmaların arasından sıyrılıp ilk sıralara yerleşmeyi başarmış. Örneğin, Numarine her yıl Fransa'nın Cannes kentinde düzenlenen Avrupa Yat Trophy'sine katılmış ve geçtiğimiz yıl en iyi ikinci yat ödülünü almış. Ancak Malazlar kıl payı kaçırdıkları birinciliğin bu yıl kendilerine geleceğinden çok emin.

UZAY TEKNOLOJİSİ
Üreticiler arasında kıyasıya bir mücadelenin olduğu bu segmentteki yatların en iyisini üreten Numarine markası, üretimde yalnızca uçaklarda kullanılan uzay teknolojisini kullanıyor. Bu sayede yatlar çok daha hafif ama dayanıklı oluyor. İnsan sağlığına zararlı etkileri de daha az... Bu teknolojiyi teknede kullanan çok fazla sayıda firma yok. Ancak geleceğin yat teknolojisi olarak adlandırılıyor. Tüm dünyada bu konuda çok iyi sayılabilen 10 yat markası bulunuyor. Bu firmaların çoğu da İtalya ve İngiltere kökenli. Ancak Numarine firmasının sahibi Ömer Malazlar ürettikleri yatların teknolojik açıdan bu firmaların hepsinden çok daha önde olduğunu söylüyor. İddiaları sadece bu segmentteki yatlar için değil tüm segmentler için geçerli. Kalite olarak ilk sırada olmasa da dünyanın en iyi ilk 3'ü içinde olduklarını anlatıyor. İşadamı; "Teknolojik açıdan olduğu kadar kalite ve tasarım açısından da kendisine rakip tanımayan bir tekne yaptık. Bu tekneyi üstelik dünyanın en iyi teknesi olarak kabul edilenlerden yaklaşık yüzde 25 oranında daha ucuza satıyoruz. Hedefimiz yurtdışı" diyor. Türkiye'de sadece Naviga Dergisi ile isimlerini duyurmayı tercih ettiklerini söyleyen Malazlar, her ay Avrupa'daki en iyi dergilerde kendileri hakkında 60-65 sayfa yazı çıktığını anlatıyor. Numarine henüz çok genç bir marka olmasına rağmen İngiltere'nin en önemli yat üreticilerinden birine de fason yat üretmeye başlamış. Ömer Malazlar önümüzdeki yıllarda bu üretimin daha da artacağından emin...

Aynur Erdem

DİĞER HOBİ HABERLERİ
 Aksak Timur'un şarap sevgisi
 Avuç içinde müzik kutusu sahibi olun
 MP3 seçmeleri
 THY'nin yeni koltukları
 Çanakkale'nin cesur havacıları
 Kısa...kısa...
 Keyif sofrasından ecel masasına
 Mikrojet geliyor
 Uçakta dadı var
 Kısa...kısa...
 Klasiklerin sonuncusu modernlerin birincisi
 Helikopter-uçak geliyor
 Modern sanatın miladı
 Tekne bizim evimiz
 Nazi karargahı otel oldu
 Tekerleri A380'i taşıyamadı
 Paslanmayan kadın
 Atasay'ın tasarım danışmanı Süer
 Yeniden doğuyor
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
ALİ POYRAZOĞLU
Zamanda yolculuk macerası...
Dört gündür, doya doya bir...
REFİK DURBAŞ
Şiir de haklıdır, şair de...
Televizyonun kumandasını...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Transit yolcuya devlet eziyeti geliyor
Bilindiği üzere...
40'ından sonra gebelik çok zor
40'ından sonra gebelik çok zor
Tüp bebek yöntemiyle çok sayıda çift çocuk sahibi oluyor. Devletin...
Kadınlar her tür tacizi yapıyor
Kendinden emin olduğunu ve dünyaya geniş bir pencereden baktığını...
Seksi pişmanlıkla yaşadım
Erotik deneyimlerini anlattığı "Yatmadan Önce Yüz Fırça Darbesi"...
Büyücü erdi muradına
Prens Charles'ı Londra batakhanelerinin en rezil, en hayasız...
Biraz fado bir yudum bagaço
İstanbul'dan başlayıp Cenevre, Evian ve Lizbon'a uzanan birkaç günlük yolculuk,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.