|
|
Little Big İtalya'da Diesel'le kapışıyor
Little Big, jean'lerini Amerika, Almanya ve Hollanda gibi Avrupa ülkelerinin ardından 'jean'in anavatanı kabul edilen İtalya'da da görücüye çıkardı. Gucci, Prada, Moschino gibi devlerin yer aldığı 350 mağazada satılan Little Big, İtalya'da jean markalarıyla yarışıyor.
Little Big (LTB) markasının Türk olduğunu biliyor muydunuz? Gencinden yaşlısına, Arap'ından Amerikalı'sına hatta İtalyan'ına bile jean giydirmeyi hedefleyen Little Big; aslen Eskişehirli. 1948 yılında Eskişehir'de Çak Konfeksiyon unvanı ile ticarete başlayan, 1978 yılında Hüseyin Yılmaz Çakoğlu ve Ahmet Çakoğlu'nun katılımıyla bir aile şirketi haline gelen Çak Şirketler Gurubu, 1993 yılında kendi markaları olan Little Big'i yarattı.
GÖZÜ AVRUPA'DA Little Big, Türkiye pazarında elde etti başarıyla Amsterdam, New York, Moskova, Dubai, Riyad, Bükreş, Zagrep, Slovenya, Prag, Budapeşte ve Beyrut'ta mağaza açtı. Yurtdışındaki hedeflerini büyüten Little Big, doğma büyüme İtalyalı ve aileden tekstilci Serdar Sadıker'in bünyelerine katılmasıyla gözünü Avrupa'ya dikti. LTB Akdeniz ve Batı Avrupa Genel Koordinatörü olarak beş aydır LTB ailesinde yer alan Serdar Sadıker, çoktan İtalya'yı fethetmiş bile. İtalya tekstil piyasasını çok iyi bilen ve tecrübesiyle Little Big markasını Avrupa'ya taşıyan Sadıker; Little Big'in jean'in anavatanı İtalya'da Gucci, Parada, Moschino gibi dünyaca ünlü markaların yer aldığı 350 mağazada satılmasını sağlamış. "Biz İtalya'da 100 yıllık bir distribütörle çalışıyoruz. Doğru partnerle yola çıktık. Hızlı davrandık ve başardık" diyor Sadıker. Dünyada 10 dev jean markasından sekizinin İtalyan olduğunu belirten Sadıker; İtalya pazarına girmenin zorluklarını ise şöyle dile getiriyor: "İtalya'yı hiçbir şirket hedef almıyor çünkü tekstilin en zor pazarı. Dünyada modayı ve kategorileri yaratanlar hep İtalyanlar. Onların topraklarına bir jean markası olarak girebilmek çok zor. Tekstil firmaları İtalya'yı son hedef olarak alıyor ya da hedef dışı bırakıyor çünkü ütopik. Biz ütopiği mi başardık? Evet."
İTALYANLAR ONAYLADI İtalya'da Diesel, Miss Sixy, Replay gibi dünyaca ünlü İtalyan markalarıyla mücadele eden LTB'nin, gerek kesimi, gerek yıkaması, gerekse kumaş kalitesiyle çok iyi olduğunu söyleyen Sadıker, ürünlerinin kalitesini İtalyanlar'ın da teyit ettiğini belirtiyor. Özellikle Almanya ve Hollanda'da çok iyi satış rakamlarına ulaşan marka, iki yıl içinde İtalya'da da aynı başarıyı göstermeyi hedefliyor. Yakın zamanda, yılda 70 milyon turist ağırlayan Roma'da bir mağaza açacak olan LTB, daha sonra Milano, Paris, Londra ve Barcelona'da kendi mağazasını açmayı planlıyor.
JEAN'DE MODA İŞLEME "İyi jean dediğin insanın üstüne 'cuk' diye oturmalı, kumaşı ve yıkaması iyi olmalı" diyen Serdar Sadıker, İtalya piyasasında en büyük avantajlarının üretici olmalarından kaynaklandığını belirtiyor. Diesel, Replay, Miss Sixy gibi dünya devlerinin üretici olmadığını söyleyen Sadıker 2005 yılı jean trendleriyle ilgili olarak yıkama ve işlemelerin ön planda olacağını vurguluyor.
AYSUN ÖZ GÜNAYDIN
|