ABD'ninen büyük finans kuruluşlarından Bank of America, 1.2 milyon müşterisinin kimlik ve hesap bilgilerinin bulunduğu bilgisayar disketlerini kaybettiğini açıklayıp müşterilerinden özür diledi.
1.2 milyon kişinin bilgisi kayıp
ABD'ninen büyük finans kuruluşlarından biri olan Bank Of America'nın, müşterilerine ait bilgilerin bulunduğu bilgisayar disketlerini kaybetmesi ABD'de bankacılık skandalı yaşanmasına neden oldu. Bank of America yetkilileri, 1.2 milyon müşterinin hesap bilgilerini kaybettiklerini açıklayarak, müşterilerinden özür diledi. Financial Times Gazetesi'nin haberine göre, kaybolan 2 bilgisayar disketinde 1.2 milyon kamu görevlisinin sosyal güvenlik bilgileri, adresleri ve banka hesap bilgileri bulunuyordu. Uzmanlar, böyle bir olaydan sonra müşteri gizliliği ve kurumsal güven gibi kavramların tekrar gözden geçirilmesi gerektiğini belirterek, bilgilerin özellikle son yıllarda artış gösteren internet dolandırıcılarının eline düşebileceği uyarısında bulundu. ABD'nin geçtiğimiz yıl internet sahtekarlığı suçundan dolayı 1 milyar dolar zarar ettiğini vurgulayan yetkililer, 33 milyon müşteriye hizmet eden ve 49.6 milyar dolarlık aktif büyüklüğe sahip olan bankanın güvenlik konusunda tedbirsiz davrandığını ima etti. Olaydan dolayı müşterilerinden banka adına özür dileyen Bank of America'nın teknoloji hizmetleri sorumlusu Barbara Desoer, yaptığı açıklamada, "Müşteri bilgilerinin mahremiyeti Bank of America'nın öncelikli konusudur ve bu mahremiyeti korumak konusundaki sorumluluğumuzu çok ciddiye alıyoruz" dedi.