Bugüne kadar mutfak ve banyolarımıza ürün veren Arçelik, Arstil markasıyla oturma, yatak, çocuk ve yemek odaları da satacak.
Bugüne kadar beyaz eşya ürünleri ile evlerimize giren Arçelik, artık salon ve yatak odalarımızı da donatacak. İlk etapta 30'un üzerinde bayisi ile mağaza açan şirket, oturma gruplarından, yemek odalarına, çocuk odalarından yatak odalarına kadar evin tüm ihtiyaçlarına cevap vermeyi amaçlıyor. Şimdilik 20 ilde Arstil markasıyla satılan ürünler 1.5 milyardan 6-7 milyara kadar değişen fiyat aralığında olacak.
YATAK ODALARI AVRUPA'DAN Arçelik neredeyse bir yılı aşkın bir süredir mobilya sektörü için hazırlık yapıyor. Önce mutfakla işe başlayan şirket, şimdi bunu bir adım daha ileriyegötürüyor ve evin diğer alanlarına da yayılıyor. Arçelik bu iş için Arçelik ve Beko bayileri ile işbirliğine gitti. Şu anda pilot uygulama için seçilmiş 20 ilde 30'un üzerinde bayi ile işe başlandı. "Geniş bir ürünına sahip olmamıza rağmen, bu aşamada bayilerimizden ve tüketiciden aldığımız geri bildirimler doğrultusunda ürün gamını daha da genişletme çalışmalarımız devam ediyor" diyen Arçelik yetkilileri, mağaza sayısının da bu bilgiler ışığında artırılacağını söyledi. Yetkililer, mobilya sektöründe son yıllarda hızlı bir değişim yaşanmasına rağmen bugüne kadar beklenmesinin sebebiniise şöyle açıkladı: "Mobilya önemli bir alan. Sektörde güçlü ve sürekli olabilmek adına tüm fizibilite çalışmalarımızı tamamladıktan sonra pazarda yer almanın doğru olacağına inandık. Şu anda da doğru zamanda sektöre girdiğimize inanıyoruz. Çünkü Arçelik olarak incelemeyi titiz yapmak zorundayız." Peki, Arçelik bu mobilyaları üretecek mi, yoksa firmalarla ortaklığa mı gidecek? Aldığımız bilgiye göre şu anda hem yurtiçinde hem yurtdışında bazı firmalarla ticari işbirliği anlaşmaları imzalanmış. Piyasaya sürülen ürünler bu firmalardan temin ediliyor. Panel mobilya olarak adlandırılan yatak odası, genç odasıve yemek odaları için Avrupalı büyük üreticilerle işbirliği yapılmış. Oturma grupları, yatak ve bazalar ise yerli üreticilere ürettiriliyor.
ARSTİL AYRI MARKA OLACAK Arçelik, mobilyadaki hedef kitlesini de Arçelik ve Beko tüketicilerine göre yaptı. Üst gelir grubuna hitap eden ürünler olduğu kadar, belli bir kalite ölçeğinde orta gelir grubuna yönelik ürünler de olacak. Ancak şirket, mobilya ile beyaz eşyayı karıştırmama konusunda titizlik gösteriyor. Arçelik yetkilileri, özellikle yeni bir marka yaratıldığının altını çiziyor ve ekliyor: Arstil mağazalarında sadece mobilya satılacak.