|
|
Başlamak zor, sürdürmek daha zor
Mey İçki, Tekel'in alkollü içkiler bölümünü devraldığından beri neler yapacak diye bekledim. Öyle bir cesaretle işe soyundular ki nasıl avantaj yaratıp, tanıtım yapabilecekler diye merak ediyordum. Dile kolay, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumu'nun, alkollü içki reklamlarında uyulacak ilkeler hakkındaki tebliği öyle yenilir yutulur cinsten olmadığı gibi dar alanda kısa paslaşmalara bile izin vermeyecek nitelikteydi. Sonunda elime içinde bülten, kitapçık ve CD'den oluşan bir bilgilendirme dosyası geldi. Mey, havaalanlarındaki duty free'lerde başlattığı bir uygulama ile Yeni Rakı alan herkese "Yeni Rakı'nın Vazgeçilmezleri Mezeler" kitapçığı hediye ediyormuş. Rakı içmenin bir kültür olduğunu, bu kültürü merak eden başta yabancılar olmak üzere bir çok kişinin ilgisini çekeceğini ve içindeki meze tariflerinin meraklısının çok olacağını düşünürsek başarılı bir çalışma. Diğer yandan rekabetin ve oyuncuların bu kadar arttığı bir piyasada bunu okyanusta bir damla ve başlangıç olarak görmek lazım. Buradaki kritik nokta, moda deyişle 'sürdürülebilirlik!'.. Devamı geldikçe izlemeye veya yazmaya devam edeceğiz.
|