'Biliyorum koltuk arası 2 cm dar ama biz 69 YTL'ye uçuruyoruz'
* Yani belki bazı vergi indirimleri oldu ama sonunda devletin kasasına daha çok para girdi öyle mi? Kesinlikle. Ama bunlardan daha da önemlisi Türkiye'yi bir teknolojiyle tanıştırdık. Uçakla tanıştırdık. İzmir'den İstanbul'a gelmek o kadar zor değil. Ama bilhassa bu kış günlerinde Kars'tan İstanbul'a gelmek otobüsle 30 saat. Biliyor musunuz ki İstanbul'dan Kars'a gitmek, İstanbul'dan Viyana'ya gitmekten daha uzak? Kars'a ortalama 2 saat uçarsınız, Viyana'ya 1 saat 50 dakika uçarsınız. THY'nin direkt uçuşu yoktu Kars'a. Gitmek isteyen hep Ankara üzerinden giderdi. Üstelik 149 milyon liraya. Üstelik de Kars'taki satın alma gücünü düşünürseniz, bu parayı verecek insanlar çok azdı. Bilhassa Anadolu'nun ücra yerlerinde uçağa binmek zengin zümreye aitti. Lükstü. Ama biz bugün bir kampanya yapıyoruz ve 69 milyon liraya uçuyoruz.
* Hem bir yılda hiç zam yapmadınız, hem de on milyon liralık indirim yaptınız. Kâr ediyor musunuz? Evet ettik. Ama gördünüz çalıştığımız binayı. Mütevazıdır. Bizim her uçağımızın 40 personeli var. 24 uçağımızın 1300 personeli var. THY aynı işi üç-dört misli, galiba 160 kişiyle yapıyor. Biz iç hatlarda bir noktadan bir noktaya uçuyoruz. Ama THY hem bir noktadan bir noktaya hem de aynı uçağın içinde İstanbul'a getirdiği yolcuları yurtdışına götürüyor. Yani çok daha komplike ve masraflı bir iş. Ayrıca THY'nin uçakları bize nazaran daha rahat. Bizim koltuklarımız biraz sıkışık. Tabii ki bizim koltuklarımızın arası 1 ya da 2 cm daha dar. Çünkü bizim uçuşlarımız 1 saatlik uçuşlar. THY aynı tip uçakla 160 kişi uçuyor, biz 180 kişi uçuyoruz. Fabrikanın müsaade ettiği maksimum koltuk bizde var. Bazı rakipler koltukların reklamını yapıyor ama onların da maksimum koltukla doludur uçakları. Bizim müşterimiz konforu sorun etmez. Çünkü biz milyonlar istiyoruz. Biliyor musunuz ki İstanbul'a yılda 50 milyon otobüs yolcusu giriyor ve bir o kadar da çıkıyor. Yollarımızın durumunu biliyorsunuz. Bir yılda hiç zam yapmadık. Bir noktadan bir noktaya uçmanın ve bir işe odaklanmanın getirdiği ticari avantajları yolcumuza veriyoruz ve fiyata döndürüyoruz.