Özel elyaf üretimine 3 yıl önce başlayan Aksa kendini Peugeot ve Mercedes'e kanıtladı. Porsche ise izliyor....
Yaklaşık üç yıl önce teknik elyaf üretimine de giren Aksa Akrilik, özellikle otomobillerde kullanılan elyaflara yoğunlaştı. Bu yıl toplam 280 bin tonluk üretim kapasitine ulaşacak olan Aksa'nın toplam üretimi içinde özel elyafların payı yüzde 5'e ulaşmış durumda. Özel elyaflarda karlılık oranın oldukça yüksek olduğunu söyleyen Aksa Akrilik'in Genel Müdürü Mustafa Yılmaz, "Özellikle otomobilde ciddi bir potansiyel var. Bugün Peugeot bizden alıyor ve Aksa ismini de kullanıyor. Mercedes de alıyor ama henüz ismimizi kullanmıyor. Porsche yetkilileri ise 'Kabul ediyoruz çok düzgün bir elyaf ama sizden almayacağız. Çünkü Türk malı kullandım demek istemiyoruz' dediler. Yani dümdüz bu ifadeyi kullandılar. Ancak günün birinde gelip isteyecekler ve o zaman biz biraz düşünelim diyeceğiz" diyerek bu alanda iddialı olduklarının atını çiziyor. Özel elyafların oyuncaklar, bahçe mobilyası gibi alanlarda da kullanıldığını dile getiren Yılmaz, 2005 yılında iki yeni ürünün daha piyasa süreleceğini belirtiyor. Aksa, dünyanın tehdit eden Çin ile de barışık. Çünkü tersine Çin'deki büyüme Aksa'yı da büyütüyor. Tekstil sektörüne hammadde üreten Aksa'nın Genel Müdürü Mustafa Yılmaz, "Çin daha çok üretecekse Aksa da daha fazla büyüyecek demek" diyor.
YATIRIM KARARI YAKINDA Artan talebin yatırım ihtiyacı doğurduğunu da kaydeden Yılmaz, bu noktada bir gözlerinin Çin'de diğer gözlerinin ise Türkiye'de olduğunu söylüyor. "Bizim felsefemiz, bekle, gör, garantiye al ve ondan sonra yatırım yaptır" diyen Yılmaz'ın 100 milyon doların üzerinde olması beklenen yatırımla ilgili değerlendirmesi ise şöyle: "Talebe yetişemiyoruz. Tam kapasite çalışıyoruz ve üretimimizden fazla sipariş alıyoruz. Sürekli yatırım halindeyiz. 2004'te beklediğimizin üzerinden bir üretim yaptık. Yeni vizyonumuz en fazla buluş yapan şirket olmak. Halen dünya pazarının yüzde 10'u biz karşılıyoruz. 2010'da bu oranı yüzde 12'ye çıkarma hedefindeyiz. Ona göre de yatırım yapıyoruz. Yatırım için Çin de olabilir, Türkiye de. Henüz net bir karar verilmedi. Çin'i tam 9 kere dolaştık ve gezdik. Kararımızı verdiğimiz anda hızla yatırım başlayacak."