kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
  » Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bir hüzünlü hayatlar yumağı
Beyazperde hüzünlendi

Aşk İçin Ağlayanlar
Love Story filminin çok benzeri, Japon bir yönetmenin gözünden anlatılıyor. Duygusal bir şölen.

Büyüleyici Bir Film

Yavuz Turgul Türk sinemasının en iyi senaristi. "Gönül Yarası" nda da bunu kanıtlıyor.

Bir Göçün Hikayesi
Bulutları Beklerken, göçe zorlanan Rumlar'ın hikayesi.




Bir hüzünlü hayatlar yumağı

Yıpranıp giden değerler, kaybolan metropol ve de taşra kültürü, gitgide daha hoyrat ve acımasız hale gelen hayatlarımız... Yavuz Turgul bize sürprizlerle dolu bir film armağan ediyor.

Ne garip, ne tuhaf, ne büyüleyici bir film bu böyle... Bir açıdan eski Yeşilçam'ın tipik melodramlarını andırıyor. Ama Yeşilçam'ın hemen hiç yapamadığı biçimde, dört başı mamur karakterlerle donanmış, unutulmaz sözlerle bezenmiş, dram sanatının doruklarına doğru tırmanırken bizi de alıp götüren bölümler içeren... Bir başka yanıyla ve özellikle Samatya Meydanı'nı merkez olarak alan dekoruyla, son dönemin TV dizilerini ve onların biraz tek düze duyarlılıklarını akla getiriyor. Ama o dizilerin asla erişemediği sinemasal ustalıklarla yüklü, o hızlı temponun asla izin vermediği ve vermeyeceği inceliklerle sarmaş-dolaş. Tek bir örnek vermek gerekirse, Samatya'nın tam ortasında kopan o kavgayı, hem de tek bir çekimle veren muhteşem sinema bölümü gibi. En klasik ve klişe karakterlere dayanır gibi başlıyor hikaye... İyi kalpli pavyon kadını Dünya, onu vaktiyle pavyondan çekip almış, evlenip yuvasının kadını yapmış ama sonra boşandığı eski kocası Gaziantep'li Halil... Hayatını işine ve öğrencilerine adamış, idealist, Atatürkçü ve artık emekliye ayrılmış ilkokul öğretmeni Nazım... O Nazım ki, Cumhuriyet'in ilk öğretmenlerinden olan babası, adını ünlü şairden esinlenerek koymuş, Nazım da sırası geldiğinde kendi çocuklarına Piraye ve Mehmet demeyi seçmiştir. O çocuklar ki, ikisi de artık babadan kopmuş, onu sevip istemeyen, sadece çıkarlarını düşünen iki yetişkin olmuşlardır. Ama sonra herkes için bir "hakikat anı" geliyor. Ve biraz Demirkubuz filmlerini hatırlatan uzun monologlarla, herkes sırası geldiğinde içini döküyor. Böylece, Halil'in aslında pavyon kadını Dünya'yı kendince nasıl çılgın gibi sevdiği ve tek arzusunun yine onunla birleşmek olduğu, Nazım'ın kendisini ideallerine adarken, yıllar boyu iki çocuğunu hiç düşünmediği ve korumadığı, özellikle kızı Piraye'nin ağzından bu sağlıksız aile ilişkilerinin çocuklara neler kaybettirdiği ortaya çıkıyor. Çünkü şu yeryüzünde hiçbir şey göründüğü gibi değildir ve insan karakterinin derininde yatan temel şey, çelişkiler, zıtlıklar ve sahte görüntülerdir.

FİNAL SEYİRCİYE KALMIŞ
Yavuz Turgul'un sinemamızın en iyi senaryocusu olduğu su götürmez. Onun aynı zamanda hikaye anlatma sinemasının önde gelen ustası olduğu da hemen hemen kesindir. Böylece ortaya, yavaş yavaş gelişen, tüm boyutlarına kavuşan ve özellikle finale doğru gemi azıya alan bir hüzünlü hayatlar yumağı çıkar. Turgul, beklenen veya beklenmeyen sürprizlerle sona yaklaşırken, belki tek bir finalde karar kılamadığı için, hepsi de final güzelliği ve vuruculuğu taşıyan üç noktayla bitirir filmini... Hangisinin final olmaya en çok yakıştığı, artık seyircinin takdirine kalmıştır. Bu büyük kente taşınmış Anadolulu kahramanlar destanı, temelde yine tipik Turgul temalarına dayanır: Yıpranıp giden değerler, kaybolan metropol ve de taşra kültürü, gitgide daha hoyrat ve acımasız hale gelen hayatlarımız. Ama, hepsinin içinden filizlenen bir umut, yarınlara dönük bir iyimserlik, insancıllığın eninde sonunda kazanacağına dair, kesin olmasa da en azından varolan bir olasılık... Soykut Turan'ın çok başarılı görüntüleri, Tamer Çıray'ın dantel gibi müziği, Şener Şen'in her zamanki harika oyununa eklenen Meltem Cumbul, Güven Kıraç, Sümer Tilmaç, Devin Çınar ve diğerlerinin birinci sınıf oyunları. Ve de, yeni gelen Timuçin Esen'in perdeyi dolduran varlığı... Hepsi de yılın en güzel sinema olaylarından birini yaratmada birleşiyorlar.

GÖNÜL YARASI
*

Yönetim ve senaryo: Yavuz Turgul
Görüntü: Soykut Turan
Müzik: Tamer Çıray
Oyuncular: Şener Şen, Meltem Cumbul, Timuçin Esen, Güven Kıraç, Sümer Tilmaç, Devin Çınar, Erdal Tosun, Ecenaz Kızıltan FilmaCass yapımı.
DİĞER SİNEMA HABERLERİ
 17 yıl arayla gelen 'aşkın zamanı'
 Osmanlı'nın ateşten günlerinden günümüze
 Harika filmler, eşsiz armağanlar
 Onat Kutlar'ı anıyoruz
 Ankara'nın kadınları belli oldu
 Bu hafta sonu DVD keyfi yapın
 Dansın büyüsüne kapılmak ister misiniz?
 Bir dövüş balesi bir egzotik masal
 İmparator öldürüldü mü?
 Her yaşa ve zevke göre DVD
 Bir evlilikten can alıcı beş sahne
 Bir korku filmi de bizden olsun bari
 Ve huzurlarınızda ilk Afgan filmi
 Şimdi evde film izleme zamanı
 Dev ülkenin dev paranoyaları
 Bu lanetten kaçışın ve kurtuluşun yolu yok
 Bu müthiş samuray kör mü?
 Sinemasal bir oyun: "Ağır Roman"
 Evde film izlemenin tadı başka
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
    Yaşama Dair
  » Sinema
    Gurme
Yemekten önce özel bir kokteyl içmek ister misiniz?
Yemekten önce özel bir kokteyl içmek ister misiniz?
Evde yemeğe hazırlama içkisi olarak ikram edilirdi kokteyl. Ama...
2005'e imzanızı sigarayı bırakarak atın
Lale Mansur, Orhan Gencebay, İbrahim Tatlıses artık sigara içmiyor.
'Hayır' diyecek kadar param var
İstemediği hiçbir projeye girmediğini söyleyen Gani Müjde, "Bir...
Şimdi al, sonra giy
Büyük indirimler başladı. Ancak kullanmayacağınız eşyalar almak yerine yeni...
Örnek olsun diye "aşk"ı anlatıyor
Hanri Benazus 74 yaşında eski bir işadamı. 10 yıl önce iflas edip huzurevinde...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.