Gıdasa'dan sonra otobüs ihracatıyla atağa kalkan Temsa da 1 milyar dolarlık ciroya ulaşmayı hedefliyor.
Sabancı Grubu'nda önümüzdeki dönemde tatlı bir rekabet yaşanacak. Grubun gıda ve otomotiv alanındaki şirketleri ciroda ortak hedefe kilitlendi. Gıdasa 2007 yılında 1 milyar dolarlık ciroya ulaşmayı planlarken, atağa kalkan Temsa da üç yıl için bu rakama odaklandı. Temsa, 'terzi usulüyle' ürettiği Diamond otobüsleriyle hedefini büyüttü. Bu yıl Adana'daki fabrikada üretilen 437 otobüsü ihraç eden şirket, geliştirilen yeni modellerle 2005 yılı ihracatını 600 adede yükseltmeyi hedefliyor. Şirket 2003 yılında 60 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirirken, bu rakam 2004'te 90 milyon dolara çıkacak. Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan, sohbet toplantısında, şirketin faaliyetlerini değerlendirdi. Şirketin, otomobil ve ticari araçta Mitsubishi, iş makinelerinde ise Komatsu markasıyla çalıştığını hatırlatan Buldurgan, otobüste kendi markası ile hızlı bir gelişme gösterdiğini vurguladı. Buldurgan, şunları söyledi: "Türkiye'den, Avrupa otobüs devlerini endişelendiren bir marka geliyor. Bize mutluluk veren en önemli şey, kendi markamızı geliştirerek, dış pazara sunmak. Ülkeler yarattıkları markalarla başarılı oluyor.'' Buldurgan, Temsa'nın Avrupa'da Belçika, Almanya, Fransa, İtalya, Avusturya, İngiltere ve Macaristan ile çevre ülkelerde faaliyet gösterecek 7 ihracat uzmanı görevlendirdiğini belirterek, şirketin bu yılı yaklaşık 400 milyon dolarlık ciro ile kapatacağını söyledi. Şirketin 2006 yılı hedefi 1.000 otobüs, 2 bin midibüs ve 7 bin 500 küçük kamyon üretmek. Buldurgan, hedeflerinin ise 3 yıl içinde 1 milyar dolarlık ciroya ulaşmak olduğunu kaydetti.