|
|
|
|
|
|
Başbakanlığa İtalya'dan 'ikinci el' Airbus uçağı
THY, Başbakanlık için, 'kullanılmış' bir Airbus 'Corporate Jetliner' aldı. Uçağı daha önce, Berlusconi ve bakanlarının kullandığı bildirildi.
Türk Hava Yolları (THY) yetkilileri, Başbakanlık için alınması düşünülen 'büyük gövdeli iş jeti' ile ilgili pazar araştırmasını bitirdi. Teknik sorunlar nedeniyle sık sık arıza yapan 'ATA'nın yerine yeni bir uçak alınacağı, dün THY'nin İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'na (İMKB) gönderilen şu mesajla bildirildi: "Ortaklığımızın 17.12.2004'te yapılan yönetim kurulu toplantısında, 1 adet Airbus ACJ tipinde VIP uçağının satın alınmasına karar verilmiştir." Telefonla görüştüğümüz THY Genel Müdürü Abdurrahman Gündoğdu'nun söyledikleri de bu bildirinin sağlamasını alıyor. Gündoğdu, "Başbakanlık makamı için Airbus'un 'Corporate Jetliner' (ACJ) modelinde karar kılındığını söylüyor." Fakat Gündoğdu, asıl önemli açıklamayı, sona saklıyor:"Uzun süre bu tipte, uygun fiyatlı bir uçak aradık. Sonunda, daha ekonomik olacağı için, İtalyan hükümetinin satışa çıkardığı uçağı almaya karar verdik. İtalya Başbakanı'nın ve bakanların kullandığı bu uçak dört yaşında" diyor.
AIRBUS 35 TANE SATTI Abdurrahman Gündoğdu, Airbus ACJ'lerin yeni, yani kullanılmamış modellerinin fiyatının yaklaşık 40 milyon dolar olduğunu söylüyor. Fakat İtalya'dan gelen uçak 'ikinci el' olduğu için, daha ucuza alındığını bildiriyor. Uçağın Türkiye'ye geliş öyküsünü ise şöyle aktarıyor: "İki ay sonra teslim edilecek; Alitalia tarafından önce teknik bakımı yapılacak, sonra üstüne 'Türkiye Cumhuriyeti' yazılacak. Bu süre zarfında Erdoğan, ihtiyaçduyarsa, İtalyan devletinin filosundaki bir başka ACJ'yi kullanabilecek." Peki Başbakanlık için uzun süredir beklenen bu uçağın teknik özellikleri neler? Bu sorunun cevabını ise, SABAH yazarı Güntay Şimşek'ten dinleyelim: "Airbus bu modeli, büyük gövdeli iş jeti pazarına hitap etmek üzere üretti. 319 modelinin gövdesi ile, 320 modelinin kanat ve motorlarını kullanarak geliştirdi. Bu özellikler uçağın menzilini uzattığı gibi, manevra kabiliyetini de yükseltti. İçi isteğe göre; modern ya da klasik döşenebiliyor. Uçuş menzili istenirse, ekstra yakıt tankları sayesinde uzatılıyor. Airbus bu modelden şimdiye kadar 35 civarında uçak sattı."
Gökhan ARTAN - MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|